Publikované: 28.10.2014

Ako skoncovať s politickými gorilami skôr, ako oni skoncujú s nami? Časť. 1

  Už roky tvrdím, že Slovensko bude svetové, až keď moc budú mať morálni a múdri politici, ale nie rôzne politické a ekonomické gorily. Čo preto treba urobiť? Naše „gorilie predvolebné kampane“ treba zmeniť na naozaj demokratické predvolebné kampane. Aké sú to tie „gorilie predvolebné kampane“? „Gorilie predvolebné kampane“ sú hlavne o špinavých peniazoch, špinavých politických kauzách, o špinavom financovaní politických strán, o hektároch vylepených plôch, o hore nenaplnených sľubov a rôznych predvolebných manipulácií a na to všetko treba peniaze a veľa peňazí a preto je, bolo a bude toľko špinavých káuz o špinavom financovaní predvolebných kampaní.

   Keď potom chce ísť do politiky ten, čo nemá veľa peňazí, nič nenakradol a nič lacno nesprivatizoval, tak môže obstáť v takto nastavených „gorilích predvolebných kampaniach“?! Pritom je známe, že len čistí ľudia môžu tu špinavú politiku naozaj očistiť. Dá sa s tým vôbec niečo urobiť?  Ako tých čistých, čo nekradli dostať čo najviac do politiky, keď krivé zákony pomáhajú hlavne tým krivým? Prečo? Lebo to, čo dokáže urobiť masívna reklamná kampaň v komerčnom svete, tak to isté dokáže urobiť masívna reklamná kampaň aj v tom politickom a volebnom svete. Teda, keď sa urobí dobrá reklama na tovar X, tak sa bude prevažne kupovať tovar X a nebude sa kupovať až tak tovar Y. V politike platí to isté, teda keď sa urobí dobrá reklama na politické strany X,Y,Z, tak voliči budú voliť  prevažne politické strany X,Y,Z a už nebudú voliť  politické strany  A,B,C. Výsledok je potom jasný – morálni a múdri ľudia sú v politike často len výnimkou, a nie pravidlom.

    Otázka preto znie: „Ako môžu v čestne a spravodlivo v predvolebnej súťaži súťažiť tí, čo sú neustále v masmédiách, na plagátoch a na billboardoch s tými, čo nie sú neustále v masmédiách, na plagátoch a na billboardoch?!“ Je toto ešte stále demokratická, čestná a spravodlivá súťaž o voliča?! Nemáme tu preto namiesto vytúženej demokracie, len nechcenú a opäť totalitnú  „eurokraciu“, v ktorej sa tak ľahko rodia tie naše politické gorily?! Čo sa vlastne vo voľbách zmenilo? Nezmenilo sa len to, že do „zbabranej revolúcie“ tu vyhrávali voľby „červené stranícke knižky“ a dnes vyhrávajú voľby hlavne  tie „vkladné knižky“?! Samotné špinavé politické kauzy o tom, odkiaľ brali niektoré strany a politici peniaze na svoje kampane nie sú toho jasným dôkazom? To, že sa ešte žiadna z týchto špinavých káuz poriadne nevyšetrila, a nikto nesedí je predsa tiež jasné, veď politická gorila nepôjde proti politickej gorile.

   K čomu však vedú tie „gorilie predvolebné kampane“? Politická strana, ktorá si môže dovoliť bohatú predvolebnú kampaň vždy zvolená bude. Politická strana, ktorá si nemôže dovoliť bohatú predvolebnú kampaň vždy zvolená nebude. Vyhrávajú potom po takýchto „gorilích predvolebných kampaniach“ vo voľbách nové strany, noví politici, nové vízie a nové nápady, ako pomôcť Slovensku, alebo vyhrávajú stále dookola len bohaté politické strany nad chudobnými politickými stranami? Ako ale ďalej zastaviť tie „gorilie predvolebné kampane“, keď tí morálni a múdri tie milióny eur na kampaň nemajú, a ani tie milióny eur na kampaň nechcú, lebo sa nechcú dať zapredať rôznym sponzorom s často pochybnou minulosťou?

   Na rozdiel od ekonomických a politických goríl, si práve morálni a múdri ľudia dobre uvedomujú, že na tento svet prichádzame s holými rukami, a aj tento svet čoskoro opustíme s holými rukami. Nikto z nás si nezoberie z tohto hmotného sveta po svojej smrti nič, a ani cent. Žiadne vily, žiadne ranče, žiadne firmy, žiadne Ferrari. Každý z nás odíde z tohto sveta len so svojim svedomím. Preto vy, čo i teraz naháňate na svojom rastúcom konte len ďalšiu nulu, tak s tým prestaňte,  lebo aj tak si na ten iný svet zoberiete len veľkú nulu. Slovensko je dnes v kritickej situácii, keď potrebuje riešiť neustále vysokú nezamestnanosť, vysokú korupciu a biedu, a nie choré politické kauzy a choré politické predvolebné kampane, ktoré okrem slabých politikov a reklamných firiem už naozaj  nikto nepotrebuje.

   Dnešné predvolebné kampane majú preto pre nás obyčajných občanov viac nevýhod ako výhod. Prečo? Myslím si, že obyčajného občana viac dezinformujú, ako informujú. Myslím si, že obyčajného občana viac dezorientujú, ako ho orientujú. Myslím si, že tieto predvolebné kampane sú vysoko neekonomické (tie vyhodené milióny na nezmyselnú predvolebnú kampaň by sa dali využiť určite lepšie a účelnejšie), sú vysoko neekologické (minú sa tony papiera na reklamné brožúry, plagáty a billboardy), sú vysoko neetické (sľuby politikov sa často vôbec nesplnia a neustále špinavé politické kauzy okolo  špinavého financovania politických strán už dosť dlho otravujú, hnevajú a znechucujú životy nás obyčajných občanov).

   Čo sa vlastne stane, keď sa stretnú v jednom boji o voliča bohaté politické strany s tými chudobnými? Pre príklad si zájdime do športu. Páčil by sa vám futbalový zápas, v ktorom by nastúpil jeden tím s 11 hráčmi a druhý s 3 hráčmi? Páčil by sa vám boxerský zápas, v ktorom by nastúpil 100 kilový boxer proti 50 kilovému boxerovi? Určite nie. Bol by tento súboj naozaj ešte čestný? Bol by tento súboj naozaj etický? Bol by jednoznačný víťaz tohto súboja naozaj ešte víťazom? Keď môže dať jedna politická strana na tie isté voľby do toho istého súboja o voliča  300 tisíc eur a iná len 3 tisíc eur, tak v princípe nejde o to isté?! Ešte sa potom divíte, že vyhrávajú dookola stále tie isté strany a do parlamentu sa stále dookola dostávajú hlavne tie politické strany, čo tie eurá majú?! Ešte sa potom divíte, že prehrávajú dookola stále tie isté strany a do parlamentu sa stále dookola nedostávajú tie politické strany, čo takéto predvolebné kampane nemajú?!

  Môžu byť podľa vás zvolení do politiky aj tí, o ktorých vlastne nikto nevie? Nemôžu. Nekúpite si predsa auto, o ktorom ste nič nepočuli, o ktorom ste nič nevedeli. Nekúpite si predsa službu, o ktorej ste nevedeli. O tom to všetko vlastne je. Kúpite si auto, o ktorom viete a objednáte si službu, o ktorej tiež viete. Rovnako to funguje aj pri voľbe, ktorú politickú stranu a ktorých politikov si zvolíte. Preto si myslím, že keby morálni a múdri politici mali rovnaké podmienky, ako ti nemorálni a nemúdri politici, tak ti nemorálni a nemúdri politici by už nemali v politike šancu. Čo ma k tomu tvrdeniu viedlo? Na Slovensku predsa žije viac tých slušných občanov, a ti neslušní občania sú len v menšine, a preto si myslím, že by nemal byť žiadny problém prehlasovať vo voľbách tých neslušných a nepoctivých. 

   Treba si len uvedomiť, že politika je tiež len služba, ako iné služby. Preto, keď využijem službu autoservisu a nebudem so službou autoservisu spokojný, tak sa už tomu autoservisu v budúcnosti  vyhnem. Rovnaký postup je treba dodržať aj pri voľbe politikov a politických strán. Keď nie som spokojný s politikou X, tak musím voliť politiku Y, inak k zmene nedôjde. Práve preto treba otvoriť dvere aj novým víziám, novým politikom a novým politickým stranám. Majú však tieto nové a chudobné politické strany rovnakú šancu proti tým bohatým, pri týchto volebných zákonoch? Nenastúpi tak v zápase tých 11 hráčov proti 3 hráčom? Nenastúpi tak do boxerského ringu 100 kilový boxer proti 50 kilovému?

   Myslím si, že postaviť 11 hráčov proti 3 a potom vyhrať je predsa veľmi jednoduché, ale aj veľmi špinavé, neetické a nedemokratické. Myslím si, že postaviť 100 kilového boxera proti 50 kilovému  a potom vyhrať je tiež veľmi jednoduché špinavé, neetické a nedemokratické. Aký je potom víťaz, ktorý vyhrá takúto hru a takýto nečestný zápas?! Je čistý, či špinavý? Dobrý gazdovský rozum však radí, že keď je niečo  vysoko neekonomické, vysoko neekologické a vysoko neetické, tak to netreba robiť a treba to jednoducho zrušiť. Máme dobrých gazdov, keď vysoko neekonomické, vysoko neekologické a vysoko neetické volebné zákony platia i naďalej a podľa nich sa vlastne hrá a vyhráva?!

   Kedy a kto zruší volebné kampane, v  ktorých budú súťažiť vízie a nie tí, čo majú za sebou rôzne špinavé kauzy o financovaní politických strán? Kedy už všetci pochopíme, že naozaj silné Slovensko môže byť len etické a ekonomické Slovensko?   Neboli doterajšie predvolebné kampane dôkazom len toho, že stačí mať dostatok eur na predajné celebrity, predajných psychológov, predajných textárov, predajných sociológov, predajných režisérov, predajných tvorcov reklám, a oni už použijú každý trik na to, aby zabalili aj tých najšpinavších politikov, do najčistejšieho obalu?! Neboli doterajšie predvolebné kampane dôkazom aj toho, ako vie manipulačná reklama dať aj bezcharakterným politikom charakter?! Prečo sú vlastne kampane často len o veľkých hlavách a nie o tom, čo je v nich? Dá sa spoliehať na pravdu, objektivitu, nestrannosť a nezávislosť kúpených masmédií?!

   Takže paradoxne namiesto toho, aby sme v predvolebných kampaniach videli politikov pred voľbami akými v  skutočnosti sú, videli sme ich takých, ako v skutočnosti vôbec nie sú, a to nenarážam len na ich vyretušované a umelé tváre, a umelé úsmevy. Neumožňujú aj dnes platné volebné zákony to, aby lož víťazila nad pravdou?! Aby z politikov a politických strán robila nevoľníkov, vazalov a panáčikov pre ekonomické gorily? Nedajte sa oklamať, aj špinaví politici vyzerajú ako ľudia, ale správajú sa ako gorily.

P.S. Nezabudnite, že normálny prirodzený vývoj je od gorily ku človeku a preto nenormálny neprirodzený vývoj je od človeka ku gorile a je jedno či ku gorile politickej, či ekonomickej.

Pokračovanie, ako sa dá špinavá politika naozaj očistiť  už na budúce.

 

 

 

  • SlabéVýborné (+1 skóre, 3 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?