Publikované: 03.11.2014

Ako skoncovať s politickými gorilami skôr, ako oni skoncujú s nami? Časť. 2

   Volebné kampane majú slúžiť hlavne občanom a nie politikom. Volebné kampane majú slúžiť na to, aby sa v nich oddelilo “zrno od pliev“. Čo preto, ako obyčajný občan navrhujem ja? Ako sa dá ľahko zabrániť ďalším špinavým politickým kauzám, ktoré vznikajú hlavne pre predvolebné kampane? Čo je teda treba konkrétne urobiť?

   Je to šokujúco jednoduché. Keď je volebný systém nastavený tak, že núti politikov a politické strany naháňať milióny eur na nezmyselné a ideové prázdne predvolebné kampane, tak potom takéto nezmyselné predvolebné kampane treba jednoducho zrušiť a nahradiť ich celkom kvalitatívne inými predvolebnými kampaňami, v ktorých sa už stretne obrazne povedané v jednom zápase 11 hráčov  proti 11 hráčom a 100 kilový boxer proti 100 kilovému boxerovi. Čo sa začne potom diať? Takéto predvolebné kampane zmenia víťazov volieb a noví víťazi volieb zmenia starú a zlú politiku Slovenska. Tento môj jednoduchý návrh totálne zlikviduje aj to ich dnešné sponzorské otroctvo a preto by mi mali za tento návrh politici poďakovať lebo aj oni budú odrazu slobodní, a tak konečne môžu slúžiť všetkým obyčajným občanom, a nielen ako to často vidno len svojim „gorilím sponzorom“. Politika už tak nebude o špinavých politických kauzách, ale konečne o ekonomike a prosperite Slovenska.

   Môj jednoduchý návrh je teda o slobode, a nie o konzervovaní doterajšieho sponzorského otroctva. Mojim cieľom nebolo daný chorý stav len kritizovať, ale ponúkam všetkým občanom toto ekonomické, ekologické a etické riešenie. Máme verejnoprávne média? Máme! Platíme si ich ako službu? Platíme! Tak nech nám slúžia aj na predvolebné kampane. Je problém, každej kandidujúcej politickej strane vo verejnoprávnych médiách vytvoriť rovnaký priestor? Nie je to problém. Preto tam, na jednom mieste cez verejnoprávnu televíziu a cez verejnoprávne rádio nech všetky politické strany súťažia o voliča. Nech si tu na jednom mieste predstavia svojich kandidátov, programy aj vízie.

   Tak nastane stav, že kto z občanov chce byť informovaný, tak bude informovaný. Štátna televízia, štátne rádio a prípadne jedna štátom vytlačená brožúrka s volebným programom politických strán stačí na kvalitnú informovanosť občanov. Za obsah zverejnených informácií bude samozrejme zodpovedná politická strana. Občan tak konečne v tom predvolebnom cirkuse získa konečne prehľad na jednom mieste a môže si porovnať vízie, sľuby a nápady všetkých politických strán. Takáto nová volebná kampaň úplne stačí a bude konečne naozaj demokratická. Až v tejto súťaži obrazne zabojuje 11 členný futbalový tím proti 11 člennému futbalovému tímu, a 100 kg boxer sa stretne v súťaži so 100 kg boxerom. Až vtedy to bude rovný a spravodlivý zápas. Až z takýchto naozaj férových bojoch potom uvidíme tých naozaj tých pravých a skutočných víťazov. Vedľajším bonusom by bolo aj to, že aj naše mestá a obce by boli pred i po  takýchto volebných kampaniach krajšie, a nie ako dnes oblepené vyhodenými eurami, ktoré vyblednuté budú strašiť ešte roky a mohli pritom pomôcť tým najchudobnejším.

   Áno, stačí naozaj tak málo, a to schváliť nový jednoduchý zákon o volebných kampaniach, ktorý by sa držal filozofii zákazu  inej predvolebnej kampani, ako kampani v štátnych médiách, kde je priestor pre každú politickú stranu rovnaký.  Až vtedy môžeme čakať, že už nebudeme počuť o špinavých politických kauzách a politických a ekonomických gorilách. Až vtedy môžeme čakať, že nebudeme počuť o špinavom financovaní politických strán. Až vtedy môžeme čakať, že politické strany, a ani politici už nebudú musieť naháňať a prosíkať svojich zotročujúcich sponzorov o eurá. Stal by koniec politickému vazalstvu. Viete koľko miliónov by sa tak dalo v takýchto volebných kampaniach ušetriť?  Viete koľko miliónov ton papiera by sa tak dalo ušetriť? Viete, akoby stúpla etika v politike, keby sa politici už nemuseli stávať otrokmi a panáčikmi svojich sponzorov? 

   Áno, stačí tak málo. Stačí sa začať správať k svojim obyčajným občanom a svojej vlasti ekonomicky, ekologicky a eticky vo voľbách, kde my občania dávame svoju politickú moc politikom a politickým stranám. Nie som naivný, a preto viem, že aj táto moja výzva hoci je vysoko ekonomická, etická i ekologická sa na našom Slovensku len ťažko presadí. V jednom článku sa nedá opísať celé know – how, ako postaviť celé Slovensko na nohy. Preto keď chcete, tak všetko nájdete na webe bindas.eu a v mojej e – knihe: Lekcie z demokracie. Tam sa dozviete aj to, že evolúcia vždy išla smerom od opice k človeku a nie naopak. Kde totiž vládne „eurokracia“, tak tam vládnu len gorily, ale nie ľudia. Ľudia vládnu len v demokracii a nie „eurokracii“.

   Samozrejme nedivte sa, že tí, čo doteraz svojich spoluobčanov klamali, okrádali a opíjali ich vo svojich volebných kampaniach, budú proti mne i mojim radikálnym návrhom a viete prečo? Lebo práve im tento nečestný súboj “11 proti 3″ veľmi vyhovuje. Presadení môjho návrhu “11 proti 11″ by tak už v politike navždy skončili, lebo v tejto ekonomickej, ekologickej a etickej politickej kampani by už neprežili. Neverte však, že tí, čo vás klamali a okrádali doteraz, vás už po voľbách nebudú klamať a okrádať.

   Nie je preto pre nás obyčajných občanov lepšie vrátiť sa od „eurokracii“ opäť k demokracii? Občania Slovenska si to naozaj zaslúžia. Občania Slovenska si zaslúžia, aby za svoje dane boli dobre informovaní, a nie dobre dezinformovaní a manipulovaní a preto je potrebné radikálne zmeniť práve volebné kampane. Len zmenené volebné kampane zmenia víťazov volieb, a víťazi volieb zmenia Slovensko. Verte mi, že Slovensko má na viac!

Posledná časť už na budúce.

  • SlabéVýborné (+5 skóre, 5 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?