Publikované: 16.06.2013

Boj bánk o svojho klienta

V rámci pútavej reklamnej kampane som navštívila ČSOB-čku, ktorá toho času bojuje príťažlivou reklamou o svojho klienta. Reklama je dobre načasovaná. Na koniec školského roka. Komu by sa nezišiel tablet alebo telefón? Každému, hlavne mladej generácii, ktorá si hádam nevie ani život predstaviť bez týchto komunikačných zdrojov.

Asi by ma moderný telefón potešil, ale načo? Pre tých, ktorí ma poznajú, imidž dotvárať nemusím; u tých, ktorí ma nepoznajú, si musím priazeň získavať ináč. A vôbec, nakoľko je verejná mienka pre mňa dôležitá? Do akej miery ovplyvní môj život? Budem bohatšia? Budem šťastnejšia? Budem pokojnejšia? Asi sotva. Keď si však spomeniem, že mám v zásuvkách stola ďalšie štyri, ktoré som dostala ako darčeky a vôbec ich nepoužívam, je mi nanič. Nie som za škrečkovanie materiálnych vecí, ale ani na vyhadzovanie.

Aj tablet by sa zišiel, ale načo? Jeden doma stačí.

Nie o to som však chcela. Všetci podnikatelia, ktorí procesom podnikateľského rastu prešli vedia, že jednou z najťažších vecí v podnikaní je UDRŽAŤ SI ZÁKAZNÍKA.
ČSOB však vsadila na nových klientov. Ak ste zákazníkom banky a chceli by ste si otvoriť ďalší účet, na darček nárok nemáte, lebo ste ich klient. Ja by som povedala, že ide o „naháňanie nových ovečiek do košiara“.
Rozložme si slovo REKLAMA. Základ slova je KLAM (klamať), RE znamená opakujúci sa a A prípojka ženského rodu (žena láka, priťahuje pozornosť). Z opakujúceho sa klamu stala REKLAMA.
Každá reklama niečo skrýva. Klient môže disponovať iba s voľnými finančnými prostriedkami, zostatok na účte nesmie klesnúť pod 300,– €. Banka ich uvoľní až po dvoch rokoch. Banka v podstate necháva tieto finančné prostriedky pracovať a uvoľní ich po dobe viazanosti.
Asi málokto si uvedomuje podstatu vzťahu. Podstatou je, že klient banke prepožičiava peniaze, za ktoré platí poplatky, banka vďaka úverovej politike neprestajne prosperuje a klientovi neúnavná inflácia vďaka štátu a monetárneho systému jeho finančné prostriedky požiera. Čo je najhoršie, v prípade krachu banky a holej pravdy, že peniaze od roku 1971 nie sú kryté zlatom, za prípadné riziko nesie zodpovednosť klient.

Ak sa Vám článok páčil kliknite na pošli na vybrali.sme.sk a stlačte Hlasuj!

  • SlabéVýborné (+7 skóre, 7 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

2 Komentárov

Komentárov 1 - 2 z 2Na začiatok« PredchádzajúciNasledujúci »Na koniec
  1. Jana Stiffelova

    Presne nad tymto som sa nedavno zamyslala, treba citat tie najmensie pismenka na zmluve. Takato kampan nieco stoji a ziadna banka to ziadnemu klientovi nedaruje len tak nezistne…

  2. Katarína Kellnerová

    Najväčší problém v tomto vzťahu je to, že tie písmená na rôznych zmluvách sú také malinké, že klient potrebuje k ich prečítaniu lupu. Zmluvy obsahujú často niekoľko strán a ich čítanie si vyžaduje často poradcu…a úradník na klienta nalieha na podpísanie. Neraz sa človek dostane do problémov len preto, lebo si celý text zmluvy neprečítal. Ďakujem za komentár.

Komentárov 1 - 2 z 2Na začiatok« PredchádzajúciNasledujúci »Na koniec
Login

Ešte nemáte svoj účet?