Publikované: 18.02.2013

Bratislava zase o niečo bariérovejšia?

To, o čom sa už dávnejšie pošuškávalo sa od 1. marca má stať skutočnosťou – podľa nových pravidiel Bratislavskej integrovanej dopravy (ďalej len BID) má byť spoplatnené cestovanie MHD aj pre držiteľov preukazov občana s ŤZP (ťažkým zdravotným postihnutím).

Keďže patrím do tejto skupiny ľudí bytostne sa ma to týka, dovolím si ponúknuť niekoľko dôvodov prečo by nemal pristupovať k tomuto kroku.

  1. Keď budem môcť do električky nastúpiť aj s barlami, prípadne niekto na vozíku bez problémov CELKOM RADA SI ZAPLATÍM. A to mám ešte “šťastie” že sa na nástupný ostrovček vôbec dostanem. Kto pozná napríklad konečnú zastávku električiek na ŽST Nové Mesto vie že na celej šírke chodníka je tak nerovný terén že človek s barlami potrebuje veľa šťastia a vozíčkar dobrý doprovod, aby sa nevysypal. Načo by tam taký vozíčkar pravda šiel, keď nemá šancu dostať sa do električky … Ešte som v BA nevidela električku s nástupnou plošinou (nedaj Bože nízkopodlažnú) pre osoby so zníženou mobilitou. A myslím že tie by privítali aj mamičky s kočíkmi.
  2. Kto z nás sa vozí “len tak”, z pasie? Väčšinou chodíme do práce, či k lekárom. Nepíšem ani že na nákupy lebo bežne človek uvažuje tak, že kým sa dotrepem do hypermarketu tak si bez patálií nakúpim v našej “samoške” . Lebo super- či hypermarkety sú bezbariérové, ale treba sa k nim aj nejako prepraviť. A na to treba nastúpiť/vystúpiť do/z MHD a to možno niekoľkokrát …
  3. DPMB na tom musí byť už fakt veľmi zle keď si myslia že invalidi ho “vytrhnú z biedy”. Chápem, že BIDsa správa ako podnikateľský subjekt a tvorba cien a taríf je teda len na uvážení jeho vedenia. Prečo ale “vyháňa” zo svojich vozidiel práve zdravotne postihnutých, ktorí majú také prijmy že musia v ruke obrátiť pomaly každý cent, kým ho vydajú? A platiť cestovné ešte aj sprievodcovi? Zodpovední si myslia že ten doprovod nemá inú robotu len sa s nami voziť Bratislavou?
  4. Ako dlho nepremáva (a ešte nebude premávať) električka na Hlavnú stanicu?
  5. Aká je kultúra cestovania – ako vyzerajú/v akom technickom stave sú dopravné prostriedky?
  6. Poslanci MZ, ktorí o tom rozhodli sa sami vozia zadarmo, pritom majú niekoľko násobne vyššie platy ako tí, ktorých takto chcú “potrestať”.

Ponúkam vám aj možnosť podpísať petíciu, ktorá by mala zastaviť tento krok: http://www.peticie.com/proti_spoplatneniu_mhd_bratislava_pre_obanov_zp_a_zps

  • SlabéVýborné (+4 skóre, 4 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

3 Komentárov

Komentárov 1 - 3 z 3Na začiatok« PredchádzajúciNasledujúci »Na koniec
  1. Aj ked plne suhlasim s autorkou clanku, ze cestovanie ZTP by nemalo byt spoplatnene, pretoze ich prijmy su minimalne a maju malu sancu na ich zvysenie, bohuzial clanok je napisany velmi povrchne. Vacsina bodov v clanku absolutne neobstoji ako argumenty, skor to vyznieva ako emocionalne-agresivny vylev. Jediny validny bod je 1.), podla logiky v ostatnych by za cestovanie v MHD nemal platit vobec nikto (ved ani ja sa nedostanem MHD na hlavnu stanicu…). Co tak pouvazovat, odlozit emocie nabok a najst fakty, ktorymi mozno argumentovat? Napriklad- Kolko je ZTB v BA a aky je celkovy financny prinos pre MHD? Kde by mohla MHD usetrit aby nemusela spoplatnit cestovanie ZTP? Ake alternativy moze (by mala) MHD ponuknut v pripade spoplatnenia? Specialne minibusy voziace ZTP od dveri po dvere za beznu tarifu su realitou v mnohych mestach “na zapade”. V kazdom pripade drzim palce s peticiou a idem sa na nu mrknut.

    1. Eka Balašková

      Čo sa týka tej Hlavnej stanice čiastočne Vám dávam za pravdu. Čiastočne, lebo človek so zdravými nohami (viem o čom hovorím) nerieši že treba prestúpiť na autobus/trolejbus. Vlastne rieši, ale z hľadiska “pohodlnosti”, nie preto že je to pre neho problém, kým človek so zníženou mobilitou prestup nutne pociťuje ako bariéru.

  2. Hm, peticia je uzavreta. Na jednej strane uznavam, ze zozbierat takmer 2000 podpisov za 2 dni je obdivuhodne, na druhej strane si myslim, ze autorka ju mohla nechat otvorenu aspon tyzden, pretoze cim viac podpisov, tym vacsia vaha peticie. 

  3. Juraj Poláček

    Dobra sprava Eka. ZTP to budu mat zatial zadarmo a potom sa prehodnotia prinosy/zapory. Bratislavski poslanci boli/su a budu zasadne proti, cela afera vznikla necitlivostou spolocnosti Bratislavska integrovana doprava.

Komentárov 1 - 3 z 3Na začiatok« PredchádzajúciNasledujúci »Na koniec
Login

Ešte nemáte svoj účet?