Publikované: 30.07.2014

Dymiaca zbraň (smoking gun) v amerických rukách

Keď v roku 2005 začala firma Flightaware poskytovať údaje o letoch lietadiel, srdcia leteckých nadšencov zaplesali. Stránka Flightaware.com si začala vytvárať svoj okruh fanúšíkov a tak nebolo divné, že sa na niečo podobné v roku 2007 podujali nadšenci zo švédskej spoločnosti Svenska Resenätverket AB, ktorí prišli  s mobilnou aplikáciou na sledovanie letu lietadiel Flightradar24. Nápad sa okamžite ujal a dnes milióny leteckých fanúšikov online sledujú trasy obľúbených leteckých spoločností a ich liniek. V aplikácii máte všetko podstatné - typ lietadla, registračné číslo, štartovaciu a konečnú pozíciu.

Katastrofa pádu letu MH17 spôsobila obrovský rast záujmu o všetko, čo s ňou súvisí a samozrejme zisťovali sa aj parametre letu. Ľudia si okamžite všimli, že dni pred katastrofou linka MH17 lietala oveľa južnejšie a vyhýbala sa miestu bojov. Avšak 17.7. riadenie letovej prevádzky v Kyjeve, odchýlilo let MH17 od plánovanej trasy obchádzajúcej vojnovú zónu na východnej Ukrajine a nasmerovala ho priamo doprostred bojov!

Podľa prvých správ webovej stránky FlightAware.com, ktorá sleduje všetky civilné lety on-line, sa teda smer a výška letu MH17 17. júl značne líšila od všetkých ostatných civilných letov, ktoré boli smerované od apríla južne mimo  oblasť konfliktu.

Okamžite sa zjavili otázky:

  • Prečo väčšina pilotov letela mimo pôvodnej ideálnej trasy?
  • Prečo letel MH17 cez potenciálne nebezpečný vzdušný priestor?
  • A aké – ak nejaké boli – pokyny dalo riadenie Kyjevskej letovej prevádzky pilotovi v minútach pred tragickou explóziou?

Na tieto otázky však odpoveď ešte dlho nedostaneme (ak vôbec niekedy). Záznamy riadenia letovej prevádzky boli totiž skonfiškované ukrajinskou tajnou službou SBU a záznamy z čiernej skrinky budú zverejnené až na konci vyšetrovania

Zmiznutie záznamov

Po tom, čo boli údaje FlightAware.com zverejnené (17.júla), napodiv web zmenil svoju verziu trasy MH17.

Trasa 14.júla (hore zmenená, dole zachytená on line)

Trasa 15.júla (hore zmenená, dole zachytená on line)

Trasa 16.júla (hore zmenená, dole zachytená on line)

 

 

Pýtame sa :

Bolo vedenie služby Flightaware vystavené tlaku aby to urobilo? Naliehalo NATO? Alebo Washington? Predstava, že to bolo spôsobené tlakom izolovaného Ruska, nie je vierohodná.

Aký bol dôvod zmeny trasy? Žeby mali opravdu konšpirátori a americké tajné služby či tajná polícia si zostrelenie lietadla naplánovali? Nie je toto povestná dymiaca zbraň?

 

Zdroj :
http://www.fligtaware.com
http://www.flightradar24.com
http://www.globalresearch.ca/ukraines-security-service-has-confiscated-air-traffic-control-recordings-with-malaysian-jet/5392197
http://info.kopp-verlag.de/hintergruende/enthuellungen/f-william-engdahl/ukraine-mh17-ist-eine-falsche-flagge-der-cia-und-sie-wird-nicht-funktionieren.html

  • SlabéVýborné (+9 skóre, 15 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?