Publikované: 25.02.2021

Kampaň anti referendum

Bujňákovo tvrdenie o protiústavnosti referenda je len jeho osobná a vecne irelevantná a treťoradá právnická etuda. Vedome a úmyselne sa ním ako pseudo autorita zapojil do referendum spochybňujúcej a občiansku laickú verejnosť v jej základných ľudských, občianskych a politických ústavných právach, zneisťujúcej anti referendovej kampane.


https://www.postoj.sk/72745/preco-skratenie-volebneho-obdobia-referendom-nie-je-ustavne

Z pohľadu zvolených volených zástupcov (tvrdí Bujňák) je poslanecký mandát voľný a neobmedzený (má trvať celé volebné obdobie).
Z pohľadu občianstva a voličstva (volitelia) ide imperatívny mandát, zaväzujúci zvolených zástupcov k plneniu záujmu a vôle voliteľov.
Ústavou nie je vyplnený priestor medzi imperatívnym a voľným mandátom pre prípady porušovania vôle voliteľov zo strany volených zástupcov, čo je nedostatok demokracie.
Ničím nie je vyplnený ani priestor pozitívneho a prirodzeného práva. Pozitívne právo Bujňák nadradil nad prirodzené právo, ale (!) v opore o nič.
Ústava referendum o predčasných voľbách expresis verbis nevylučuje ani nezakazuje.
Bujňák sa mýli („svou hospodu na omylné roli má“) aj v tom, ak spochybnením ústavnosti referenda postavil základné práva volených zástupcov nad priame práva ľudu:
Základným ľudským, občianskym a politickým právom je aktívne a pasívne volebné právo (právo voliť a byť volený).
Volebný mandát nie je absolútny a neodňateľný ako všeobecné základné ľudské práva. Má silu len akcesorického práva odvodeného od základného práva ako výsledok volieb. Je dočasný (prepožičaný) a preto aj odňateľný. Za štandardných okolností trvá štyri roky. Za iných ho možno skrátiť z vôle poslanca, parlamentu alebo inak (Ústava Čl. 81).
Práva občanov sú nadradené právam ich a nimi volených zástupcov!
Akcesorické právo je možné obmedziť, skrátiť alebo odňať!
Základným právom je len všeobecné volebné právo (voliť a byť volený).
A tu ide o čiernu dieru v priestore nepriamej a priamej demokracie. Ústava prikazuje: Všetci sme povinní konať len v medziach ústavy a zákonov.
Referendum o predčasných voľbách expresis verbis ústava nezakazuje. Patrí k inštitútom pre riešenie dôležitých otázok verejného záujmu. Ústava vymedzuje prípady, kde referendum nie je možné. Referendum (plebiscit) o predčasných voľbách medzi nimi nie je. Zákaz sa týka obmedzovania základných ľudských práv, resp. znižovania ich úrovne.
Neprekvapilo by ma, keby si vláda v skrátenom legislatívnom procese (núdzový stav!)  nechala parlamentom schváliť ústavný zákon o zákaze referenda o skrátení volebného obdobia a referende o o predčasných voľbách..! Tým by urobila ďalší krok k obmedzeniu základných ľudských, občiankych a politických práv občanov.
http://www.blogovisko.sk/referendum-a-poslanecky-mandat.html
Ústava okrem inštitútu referenda nepozná konzekvencie pre prípady a situáciu, keď a kedy (lebo je ako nebolo):
Matovičova vláda zaobchádzaním s ústavou a ústavným súdom (odstrihnutie od možnosti posudzovať ústavné zákony) a mimo iné a ďalšie; zotrvávaním na inštitúte núdzového stavu masívne porušuje základné ľudské práva fyzických a právnických osôb
.
Odňatie volebného mandátu vláde v medzivolebnom období je preto možné ako mimoriadne naplnenie vôle na ľudských právach a slobodách obmedzovaného a poškodzovaného ľudu v medzivolebnom období.
Referendum o predčasných parlamentných voľbách je jedinečná príležitosť, sviatok demokracie, úplne v súlade s Ústavou.
Námietky, že poslanci vládnej koalície o výsledku referenda budú vo vzťahu k sile referenda hlasovať podľa vlastného vedomia a svedomia sú negramotné a arogantné: Referendum má ústavnú silu priamych volieb ako priama voľba hlavy štátu. Výsledok referenda parlament len vezme na vedomie  a vyhlási ho ako zákon.
Ústavný zákon (!) o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu č. 227/2002 Zb. v časti núdzový stav pre potreby vlády novelizovaný, je zjavne nedôvodný a účelový. Dáva vláde časovo neobmedzené možnosti a nástroje obmedzovania ľudských práv a represie bez práva na nápravu!
Česko pod tlakom opozície a zvnútra vlády (KSČM opustilo parketu núdzového stavu a snemovňa schválila pandemický zákon. Slovenská vláda o ňom (zatiaľ) ani len neuvažuje. Núdzový stav jej vyhovuje, mnohé vládnutie zjednodušuje.
Matovičova svojvoľná a arogantná junta je zodpovedná za zdravie a životy.
Základné ľudské právo na dôstojný život je nadradené právu vládnuť; je nad Ústavou a ústavným súdom (Listina základných práv a slobôd)!
Súčasná vláda je vládou len pre seba.
Valcuje nás.

Sulíkov záujem prevziať rezort zdravotníctva a jeho odmietnutie Matovičom nezakladá zbavenie sa zodpovednosti SaS za vládnutie a jeho ďalší „úlet“); bolo by ním len opustenie vládnej štvorkoalície;  Sulík a SaS o ňom ale nepremýšľa. Lebo.
Vzájomné obviňovanie zo zodpovednosti sú zodpovednosti sa zbavujúce kecy; rovnaké ako „lebo Fico, lebo Pellegrini“. Vládne Matovič.

Referendum o skrátení volebného obdobia a predčasných voľbách nemôže byť ústavný problémPredčasnými parlamentnými voľbami a skrátením volebného obdobia súčasní parlamentári neprídu o základné ľudské právo voliť a byť volenými.
Čl. 81 Ústavy definuje zánik poslaneckého mandátu.
Skrátením volebného obdobia referendom a predčasnými voľbami nebudú porušené základné ľudské, občianske a politické práva poslancov parlamentu.

Ústava je občianska zmluva so štátom prostredníctvom volených zástupcov
.
Je najvyšší čas aj na celospoločenskú diskusiu o novej ústave, ktorú zakladá nový fenomén: Covid (záhadná multi pandémia).
Nástroj: Referendum o Ústave.
Dôvod: Už nič nebude ako bolo.
Covid mení pomery v oblasti ľudských práv a slobôd (Listina ako jadro ústavy): testovanie, sledovanie pohybu, karanténa, zásahy do práva na súkromie, občianske, politické, ekonomické a sociálne práva, vakcinácia bohvie čím…
Dochádza k likvidácii malých, stredných podnikov a živnostníkov, ostanú a posilnia len veľké nadnárodné korporácie, školstva, vzdelávania, kvalitnej a hodnotnej kultúry a umenia, ktorej aj pred covidom ubúdalo pod tlakom neomarxistov, ľudia sú už z covidu a anti opatrení frustrovaní a deprivovaní, prosto “na hlavu”…
Jediným ústavným nástrojom zmeny za daných a už naliehavých okolností je referendum. Nedajme si ho vziať, ani oslabiť jeho silu, lebo prídeme o všetko.
Zodpovednosť za výsledok referenda a svoj ďalší „osud“ ponesie ľud tejto krajiny. Ako vždy od “nežnej”. Šlo o davo elitársky podvod, riadený Westernom; pokusy oň sú dnes v Rusku cez Navaľného, detto v Bielorusku (Tichanovská).
Produkt davo-elitárskeho riadenia na Ukrajine, šašo Zelenský, to nezvláda. U nás to bol Havel a spol.
Na Slovensku dnes vládne karikatúra Matovič.
Sedíme vo vlaku obsahovo vyprázdnených “okrídlených” kecov o slobode a demokracii.
Oslava “Veľkého víťazného 17. novembra” už bola len žalostná fraška.

Slovensko “na nohy” nemôže (nesmie). Lebo núdzový stav zo zákona 227/2002. V možnosti je len ústavná alternatíva: Ak nie, už len Čl. 32 o občianskom odpore. Nenásilná možnosť. Všetci okrem kritickej infraštruktúry ostanú doma. Potrvá to týždeň aj “s cestou”. Kam vôľa, tam cesta.

Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan

 

  • SlabéVýborné (+5 skóre, 7 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?