Publikované: 05.03.2020
Kráľovstvo Božie je vo vašom strede!
Čo sa týka falošných prorokov, ktorí budú počas súženia oprávnení (Diablom) konať veľké znamenia a zázraky, prečo by Ježiš povedal, „ ak je to možné , aj vyvolení“, že by boli oklamaní – naznačujúc, že to nebude možné? Aký faktor znemožní vybraným prijať podvod, ktorý mnohých uvedie do omylu?
Zoberme si skúsenosť apoštolov a iných, ktorí videli zmŕtvychvstalého Krista. Židovské autority boli odhodlané zabrániť Židom, aby verili v Ježiša. Dokonca aj keď zmizlo mŕtve telo, klamstvo sa rozšírilo o tom, že ho jeho učeníci ukradli. Ježišových učeníkov však nebolo možné oklamať z jednoduchého dôvodu, že vedeli, že Ježiš žije. Videli ho. Hovorili s ním. Dotkli sa ho. Dokonca s ním zdieľali jedlo. A potom, čo boli naplnení duchom, stali sa jeho neskrotnými svedkami. Mnohí z nich zomreli za svedectvo, ktoré týkalo jeho zmŕtvychvstania.
Majte na pamäti, že k veľkému podvodu dôjde v budúcnosti – počas utrpenia. Toto je dôvod pre Ježišovu poznámku: „Potom, keď vám niekto povie: ‘Pozri! Tu je Kristus’… “
Teraz zvážme 17. kapitolu Lukáša, kde Ježiš pri inej príležitosti hovoril o svojom druhom príchode. Hoci Ježiš nespomenul konkrétne utrpenie, použil rovnaké ilustrácie ako pri diskusii o uzavretí systému v 24. kapitole Matúša a povedal: „A ľudia vám povedia: ‘Pozri sa, je tam’!“ alebo „Pozri, je tu!“ Nechoďte za nimi von a nesnažte sa ich následovať. Lebo rovnako ako blesk bliká z jednej časti neba do inej časti neba, tak bude príchod Syna človeka v jeho čase. “
„Vo jeho časee“ je očividne ten istý ako Pánov deň, keď nastane zjavenie. Ježiš potom porovnal deň Syna človeka s dňom Noema a Lota, tak ako to urobil pri diskusii o závere. Lukáš 17:30 však zaznamenáva niečo jedinečné. Znie: „Bude to rovnaké toho dňa, keď bude zjavený Syn človeka.“ Je potrebné položiť otázku, ako bude odhalený Syn človeka a komu?
Podľa vzoru Ježišovho vzkriesenia v prvom storočí môžeme očakávať, že sa Kristus zjaví tým, ktorí boli povolaní. Jeho prejav im bude znamenať ich prijatie do Kráľovstva – inak známe ako pečať. Prejav je rovnaký ako jeho príchod po boku – parousia. Týmto spôsobom bude zjavený Syn človeka a jeho zjavenie bude mať transformačný účinok na tých, ktorým je zjavený.
V celom gréckom kresťanskom písme je Parousia prezentovaná ako konečný cieľ – koniec našej viery – realizácia nebeskej nádeje. Podobne sa o Kristovom prejavení a zjavení hovorí rovnako. Napríklad vo svojom prvom liste Solúnčanom Pavol napísal o prítomnosti Ježiša:
Čo sa týka falošných prorokov, ktorí budú počas súženia oprávnení konať veľké znamenia a zázraky, prečo by Ježiš povedal, „ ak je to možné , aj vyvolení“, že by to bolo klamané – naznačujúc, že to nebude možné? Aký faktor znemožní vybraným prijať podvod, ktorý mnohých uvedie do omylu?
Zoberme si skúsenosť apoštolov a iných, ktorí videli zmŕtvychvstalého Krista. Židovské autority boli odhodlané zabrániť Židom, aby neverili v Ježiša. Dokonca aj keď zmizlo mŕtve telo, klamstvo sa rozšírilo o to, že ho jeho učeníci ukradli. Ježišových učeníkov však nebolo možné oklamať z jednoduchého dôvodu, že vedeli, že Ježiš žije. Videli ho. Hovorili s ním. Dotkli sa ho. Dokonca s ním zdieľali jedlo. A potom, čo boli naplnení duchom, stali sa jeho neskrotnými svedkami. Mnohí z nich zomreli za svedectvo, ktoré sa ho týkalo.
Majte na pamäti, že k veľkému podvodu dôjde v budúcnosti – počas utrpenia. Toto je prostredie pre Ježišovu poznámku: „Potom, keď vám niekto povie:„ Pozri! Tu je Kristus… “
Teraz zvážme 17. kapitolu Lukáša, kde Ježiš pri inej príležitosti hovoril o svojom druhom príchode. Hoci Ježiš nespomenul konkrétne utrpenie, použil rovnaké ilustrácie ako pri diskusii o uzavretí systému v 24. kapitole Matúša a povedal: „A ľudia vám povedia:„ Pozri sa! “ alebo „Pozri tu!“ Nechoďte za nimi von a nesnažte sa prenasledovať. Lebo rovnako ako blesk bliká z jednej časti neba do inej časti neba, tak bude Syn človeka vo svojej dobe. “
„Vo svojej dobe“ je očividne ten istý ako Pánov deň, keď nastane zjavenie. Ježiš potom porovnal deň Syna človeka s dňom Noem a Lot, tak ako to urobil pri diskusii o závere. Lukáš 17:30 však zaznamenáva niečo jedinečné. Znie: „Bude to rovnaké toho dňa, keď bude zjavený Syn človeka.“ Je potrebné položiť otázku, ako bude odhalený Syn človeka a komu?
Podľa vzoru Ježišovho vzkriesenia v prvom storočí môžeme očakávať, že sa Kristus zjaví tým, ktorí boli povolaní. Jeho prejav im bude znamenať ich prijatie do Kráľovstva – inak známe ako pečať. Prejav je rovnaký ako jeho príchod po boku – parousia. Týmto spôsobom bude zjavený Syn človeka a jeho zjavenie bude mať transformačný účinok na tých, ktorým je zjavený.
V celom gréckom kresťanskom písme je Parousia prezentovaná ako konečný cieľ – koniec našej viery – realizácia nebeskej nádeje. Podobne sa o Kristovom prejavení a zjavení hovorí rovnako. Napríklad vo svojom prvom liste Solúnčanom Pavol napísal o prítomnosti Ježiša: “Veď čo je našou nádejou alebo radosťou, alebo korunou, na ktorú budeme hrdí pred naším Pánom Ježišom počas jeho prítomnosti? Či nie vy?- 1 Tesalonickým 2:19
“Nech vám Pán pomôže rásť v láske a prekypovať ňou voči sebe navzájom aj voči ostatným, tak ako ňou prekypujeme my voči vám. A nech posilní vaše srdce, aby bolo nevinné a sväté pred naším Bohom a Otcom, keď bude náš Pán Ježiš prítomný so všetkými svojimi svätými.” - 1 Tesalonickým 3: 12-13
V horeuvedených pasážach apoštola je zrejmé, že stáť pred Bohom v bezúhonnosti za prítomnosti Pána Ježiša je jeho koniec. Vtedy si kresťania uvedomujú nádej, na ktorú boli povolaní. To je, keď dostanú svoju korunu. Pavol hovoril o tom istom výsledku pri Ježišovom zjavení, kde napísal: “Takže vám nechýba žiadny dar, kým túžobne očakávate zjavenie nášho Pána Ježiša Krista. Boh vás bude posilňovať až do konca, aby ste v deň nášho Pána Ježiša Krista nemohli byť z ničoho obvinení.”- 1 Korintským 1: 7-8
Podobne inšpirovaný apoštol odhalil, že prejav je jeho koniec a hovorí: “Pred Bohom, ktorý všetko udržiava pri živote, a pred Kristom Ježišom, ktorý vydal dobré svedectvo pred Pontským Pilátom, ti nariaďujem, aby si až do zjavenia nášho Pána Ježiša Krista príkladne dodržiaval to, čo ti bolo prikázané, aby ti nikto nemohol nič vyčítať. Tento šťastný a jediný Vládca sa zjaví v určenom čase. On je Kráľ tých, ktorí kraľujú, a Pán tých, ktorí panujú.- 1 Timoteovi 6: 13-15
V horeuvedených pasážach Pavol hovoril o tom, že je ‘príkladný, ‘nevinný’ a že je ‘otvorený k žiadnemu obvineniu ‘ pri zjavení v dňa Ježiša Krista a že je ‘nepoškvrnený a zrozumiteľný… až do prejavu nášho Pána Ježiša Krista’.” Byť znesiteľným, zrozumiteľným a bez obvinenia je zamenité. Je pravda, že je zrejmé, že parousia, manifestácia a odhalenie sú zodpovedajúcimi pojmami.
Problém je, zatiaľ čo učitelia Bételu sú svedkami toho, že manifestácia a zjavenie boli v budúcnosti potlačené, že sú ako Parousia začaté v roku 1914.
Ak by sa svedkovia Jehovovi už nechceli klamať o tejto dôležitej veci, urobili by dobre, keby prijali Písmo v nominálnej hodnote – uznávajúc, že prítomnosť Krista, prejav Krista a zjavenie Krista sú rovnaké ako odhalenie Krista, Syna človeka. A zjavenie Syna človeka je vyvrcholením kresťanstva.
Okrem toho sa zjavenie Ježiša odohráva v Pánov deň, inak známy ako deň Ježiša Krista. Deň Pána netrvá počas generácií. A tak ako Pavol hovoril o prítomnosti, prejavoch a zjavení ako o realizácii našej viery, aj v jeho liste Filipanom je Ježišovým dňom dokončenie diela, ktoré začal Kristus – koniec kresťanského systému: “Pretože som presvedčený o tejto veci, že ten, kto vo vás začal dobrú prácu, ju dokončí až do dňa Ježiša Krista.“ —Filipanom 1: 6
Keď sa vrátil k 17. kapitole Lukáša, Ježiš predniesol svoje poznámky týkajúce sa odhalenia Syna človeka ako odpoveď na otázku, ktorú mu položili farizeji v súvislosti s príchodom Božieho kráľovstva. Ježiš im odpovedal: „Kráľovstvo Božie neprichádza s pozoruhodnou pozorovateľnosťou; ani ľudia nepovedia: „Pozri sa sem!“ alebo „Tam!“ Lebo pozrite sa! Božie kráľovstvo je vo vašom strede. “
Rozumie sa, že Božie kráľovstvo bolo v ich strede kvôli tomu, že Ježiš bol určený kráľ a chodil medzi nimi. V širšom kontexte však Ježiš hovoril o svojom druhom príchode – o čom Pavol hovoril v deviatej kapitole Židom (28) ako „druhýkrát, keď sa objaví“. Akým spôsobom bude Božie kráľovstvo vo vašom strede pri druhom príchode?
Svedkovia Jehovovi boli nútení myslieť na Kráľovstvo ako na nebeskú vládu, čo, samozrejme, je. Ježiš to často nazýval nebeským kráľovstvom. Odsunutie všetkých záležitostí do neviditeľnej ríše napriek tomu ruší účel druhého príchodu a skresľuje význam základných pojmov, ako je prejav a zjavenie Krista. Napríklad grécke slovo prekladané ako „prejav“ v preklade nového sveta je „epifaneia“.
Anglické slovo „epiphany“ je odvodené od epiphaneia. V gréčtine slovo doslovne znamená „vzhľad“. A je isté, že Písmo hovorí o Ježišovom prejave v tele, a to aj po jeho zmŕtvychvstaní. Napríklad, 21. kapitola Jána sa otvára týmito slovami: „Potom sa Ježiš znovu zjavil učeníkom v Tiberiasovom mori. Vystúpil týmto spôsobom. “
Epifaneia však nesie aj význam pojmu „jas“, ktorý je odvodený z gréckeho slovesa „epiphaino“, čo znamená „žiariť“ – presviedčajúci slávny, brilantný vzhľad. Je zaujímavé, že verzia kráľa Jakuba vykresľuje niektoré pasáže „jas jeho príchodu“. Výraz „jas jeho príchodu“ by mal mať na pamäti premenu, ktorá bola predzvesťou Syna človeka prichádzajúceho do jeho Kráľovstva. Niekoľko dní pred zmenou Ježiša povedal svojim apoštolom: „Veru, hovorím vám, že tu sú niektorí z tých, ktorí tu vôbec nezomrú, až kým neuvidia Syna človeka prichádzajúceho v jeho Kráľovstve.“ “ —Mätthew 16:28
Niektorí z tých, čo tam stáli, sa ukázali ako Peter, Jakub a Ján, ako sa uvádza v správe: „O šesť dní neskôr Ježiš vzal Petra a Jakuba a jeho brata Jána spolu a sam ich vyviedol na vznešenú horu. A bol premenený pred nimi; jeho tvár žiarila ako slnko a jeho vonkajšie odevy žiarili ako svetlo. A pozrite sa! zjavili sa s nimi Mojžiš a Eliáš. “
O niekoľko rokov neskôr Peter písal o svojej skúsenosti na horách v tú noc. Pripomenul o tom bratom a povedal: „Nie, nepripravovali sme vám umne vymyslené falošné príbehy o moci a prítomnosti nášho Pána Ježiša Krista, ale skôr sme boli očitými svedkami jeho veľkoleposti.“ —2 Peter 1:16
Nároční biblickí študenti berú na vedomie: Nádherná premena Ježiša bola predzvesťou parousie a slúžila ako záruka – demonštrácia, ak chcete – ako bude Syn človeka odhalený a komu. Ako sám Ježiš povedal, niektorí z jeho nasledovníkov videli Syna človeka prichádzať vo svojom kráľovstve. A Peter videl Ježiša v jasnosti jeho príchodu – ako som hovoril. On a jeho spoluobčania boli očití svedkovia udalosti, ktorá bola predzvesťou príchodu Krista do jeho kráľovstva. Skutočnosť, že Peter, Jakub a Ján boli svedkami, dokazuje, že neviditeľná parousia Strážnej veže je umelo vymysleným falošným príbehom – presne to, čo očakával inšpirovaný apoštol. Premenenie ukazuje, že Božie kráľovstvo neprichádza s pozoruhodnou pozornosťou. Počas finále bude mať pobyt výlučne medzi vybranými. - 1 Tesalonickým 2:19
“Nech vám Pán pomôže rásť v láske a prekypovať ňou voči sebe navzájom aj voči ostatným, tak ako ňou prekypujeme my voči vám. A nech posilní vaše srdce, aby bolo nevinné a sväté pred naším Bohom a Otcom, keď bude náš Pán Ježiš prítomný so všetkými svojimi svätými.” - 1 Tesalonickým 3: 12-13
V horecitovanej pasáži od apoštola je zrejmé, že stáť pred Bohom v bezúhonnosti za prítomnosti Pána Ježiša je jeho koniec. Vtedy si kresťania uvedomujú nádej, na ktorú boli povolaní. To je, keď dostanú svoju korunu. Pavol hovoril o tom istom výsledku pri Ježišovom zjavení, kde napísal: “Takže vám nechýba žiadny dar, kým túžobne očakávate zjavenie nášho Pána Ježiša Krista. Boh vás bude posilňovať až do konca, aby ste v deň nášho Pána Ježiša Krista nemohli byť z ničoho obvinení.”- 1 Korintským 1: 7-8
Podobne inšpirovaný apoštol odhalil, že prejav je jeho koniec a hovorí: „Dávam vám rozkazy, aby ste zachovávali prikázanie bez poškvrny a zrozumiteľným spôsobom až do prejavu nášho Pána Ježiša Krista. Tento prejav šťastného a jediného Vládcu človeka sa prejaví vo vlastných časoch … “ - 1 Timoteovi 6: 13-15
V pasážach nad Pavlom hovoril o tom, že je „parlamánsky„ nevinný “a že je„ otvorený žiadnemu obvineniu “pri zjavení a dni Ježiša Krista a že je„ nepoškvrnený a nezrozumiteľný… až do prejavu nášho Pána Ježiša Krista. . “ Byť neznesiteľným, nezrozumiteľným a bez obvinenia je zameniteľný. Je pravda, že je zrejmé, že parousia, manifestácia a odhalenie sú zodpovedajúcimi pojmami.
Problém je, zatiaľ čo Bethelov učitelia sú svedkami toho, že manifestácia a zjavenie boli v budúcnosti potlačené, že sú v Paríži začaté v roku 1914.
Ak by sa svedkovia Jehovovi už nechceli klamať o tejto dôležitej veci, urobili by dobre, keby prijali Písmo v nominálnej hodnote – uznávajúc, že prítomnosť Krista, prejav Krista a zjavenie Krista sú rovnaké ako odhalenie Krista. Syn človeka. A zjavenie Syna človeka je vyvrcholením kresťanstva.
Okrem toho sa zjavenie Ježiša odohráva v Pánov deň, inak známy ako deň Ježiša Krista. Deň Pána sa netrvá viac generácií. A tak ako Pavol hovoril o prítomnosti, prejavoch a zjavení ako o realizácii našej viery, aj v jeho liste Filipanom je Ježišovým dňom dokončenie diela, ktoré začal Kristus – koniec kresťanského systému: “ Pretože som presvedčený o tejto veci, že ten, kto vo vás začal dobrú prácu, ju dokončí až do dňa Ježiša Krista. ““ —Filmania 1: 6
Keď sa vrátil k 17. kapitole Lukáša, Ježiš predniesol svoje poznámky týkajúce sa odhalenia Syna človeka ako odpoveď na otázku, ktorú mu položili farizeji v súvislosti s príchodom Božieho kráľovstva. Ježiš im odpovedal: „Kráľovstvo Božie neprichádza s pozoruhodnou pozornosťou; ani ľudia nepovedia: „Pozri sa sem!“ alebo „Tam!“ Pozrite sa! Božie kráľovstvo je vo vašom strede. “
Rozumie sa, že Božie kráľovstvo bolo v ich strede kvôli tomu, že Ježiš bol určený kráľ a chodil medzi nimi. V širšom kontexte však Ježiš hovoril o svojom druhom príchode – o čom Pavol hovoril v deviatej kapitole Židom (28) ako „druhýkrát, keď sa objaví“. Akým spôsobom bude Božie kráľovstvo vo vašom strede pri druhom príchode?
Svedkovia Jehovovi boli nútení myslieť na Kráľovstvo ako na nebeskú vládu, čo, samozrejme, je. Ježiš to často nazýval nebeským kráľovstvom. Odsunutie všetkých záležitostí do neviditeľnej ríše napriek tomu ruší účel druhého príchodu a skresľuje význam základných pojmov, ako je prejav a zjavenie Krista. Napríklad grécke slovo prekladané ako „prejav“ v preklade nového sveta je „epifaneia“.
Anglické slovo „epiphany“ je odvodené od epiphaneia. V gréčtine slovo doslovne znamená „vzhľad“. A je isté, že Písmo hovorí o Ježišovom prejave v tele, a to aj po jeho zmŕtvychvstaní. Napríklad, 21. kapitola Jána sa otvára týmito slovami: „Potom sa Ježiš znovu prejavil učeníkom, v Tiberiasovom mori. Vystúpil týmto spôsobom. “
Epifaneia však nesie aj význam pojmu „jas“, ktorý je odvodený z gréckeho slovesa „epiphaino“, čo znamená „žiariť“ – presviedčajúci slávny, brilantný vzhľad. Je zaujímavé, že verzia kráľa Jakuba vykresľuje niektoré pasáže „jas jeho príchodu“. Výraz „jas jeho príchodu“ by mal mať na pamäti premenu, ktorá bola predzvesťou Syna človeka prichádzajúceho do jeho Kráľovstva. Niekoľko dní pred zmenou Ježiša povedal svojim apoštolom: „Veru, hovorím vám, že tu sú niektorí z tých, ktorí tu vôbec nechutia, až kým neuvidia Syna človeka prichádzajúceho do jeho Kráľovstva.“ “ —Mätthew 16:28
Niektorí z tých, čo tam stáli, sa ukázali ako Peter, Jakub a Ján, ako sa uvádza v správe: „O šesť dní neskôr Ježiš vzal Petra a Jakuba a jeho brata Jána spolu a sami ich vyviedli na vznešenú horu. A bol premenený pred nimi; jeho tvár žiarila ako slnko a jeho vonkajšie odevy žiarili ako svetlo. A pozrite sa! zjavili sa s nimi Mojžiš a Eliáš. “
O niekoľko rokov neskôr Peter písal o svojej skúsenosti na horách v tú noc. Pripomenul o tom bratom a povedal: „Nie, nepripravovali sme vám umne vymyšlené falošné príbehy o moci a prítomnosti nášho Pána Ježiša Krista, ale skôr sme boli očitými svedkami jeho veľkoleposti.“ —2 Peter 1:16
Nároční biblickí študenti berú na vedomie: Nádherná premena Ježiša bola predzvesťou parousie a slúžila ako záruka – demonštrácia, ak chcete – ako bude Syn človeka odhalený a komu.
Ako sám Ježiš povedal, niektorí z jeho nasledovníkov videli Syna človeka prichádzať vo svojom kráľovstve. A Peter videl Ježiša v jasnosti jeho príchodu – aby som hovoril. On a jeho spoluobčania boli očití svedkovia udalosti, ktorá bola predzvesťou príchodu Krista do jeho kráľovstva. Skutočnosť, že Peter, James a John boli svedkami, dokazuje, že neviditeľná parousia Strážnej veže je umelo vymyšleným falošným príbehom – presne to, čo očakával inšpirovaný apoštol.
Premenenie ukazuje, ako Božie kráľovstvo neprichádza s pozoruhodnou pozornosťou. Počas finále bude mať pobyt výlučne medzi vybranými.