Publikované: 06.10.2013

Kto je vlastne šmejd? Verejná výzva na úpravu zákonov

Naozaj to bol mierne povedané horor, sledovať to, čo sa v skutočnosti deje v Čechách aj na Slovensku s takýmito predajcami. V západnej Európe – nemožné. Zákazník je vždy pánom.

U nás zoberiem niekoľko príkladov. Rozpadnú sa vám po troch týždňoch topánky. Nie tie z čínskej predajne. Pretože ak si tam niečo kupujete, podvedome rátate s tým, že to už ani reklamovať nepôjdete. Šmejd, ktorý sa aspoň netvári, že je skutočne super produktom. No ja som si kúpil topánky od Baťu a pri reklamácii ich ani nehlo. Vraj som si nerozväzoval šnúrky a tak sa mi rozpadli samé po troch týždňoch. Za posledných sedem rokov som do tejto predajne nevstúpil.

Ak som chcel pokračovať v spore, musel som dať urobiť vipotest a dať to na súd! No komu by sa chcelo. Ani by som sa nedožil pri súčasnom stave nášho súdnictva. Takéto prípady už mali byť dávno ošetrené v zákonoch, ale zákonodarci mlčia.

Druhý prípad bol napríklad spor s CK Kartágo. Predali nám zájazd, ale nie ten, ktorý sme chceli. Že vraj chybu urobil ich grécky partner. Tak nás hodili o 120 km mimo našej pôvodnej destinácie. Že vraj to môžu. No mohli by ak by bol náhradný hotel možno takých 5 km mimo. Bez ospravedlnenia so samými výhovorkami. To už sme dali k súdu a náš advokát nám povedal, že vraj to bude trvať 3 až 5 rokov. No super! Dovtedy aj skrach**ú. Znovu naši zákonodarci mlčia! Vedia o týchto problémoch, ale ich úmyselne neriešia!!!

O podvodoch na katastry či u notárov ani nevravím. Nezaplatené faktúry a neustále doslova vydieranie štátu je priam nepredstaviteľné. Eurofondy už ani nechcete čerpať pretože by ste sa o také tri štyri roky mohli dostať do poriadnych problémov. Nájdu vám tam nejakú čiarku bodku a ste v ….

Kto je vlastne šmejd? Tí, ktorí to robia a využívajú medzery v zákonoch, alebo tí, ktorí to (podľa mňa, úmyselne) umožnili?

Veď aké jednoduché by bolo vydať zákon o spotrebiteľovi, kde by sa napríklad pri tovaroch a službách presahujúcich cenu 333 € predĺžila záručná doba na 5 rokov. Kde by neplatili žiadne malé písmenká v zmluvách o kúpe zájazdu a CK by 100% zodpovedala za predaný produkt a pri akejkoľvek zmene, alebo nepravdivých informáciách by mal klient nárok na 100% odškodné? Veď si kupujete tovar či službu, na ktorú ste dreli!

No a čo šmejdi, ktorí predávajú zázračné prístroje, náradie či náčinie  našim dôchodcom? Okamžite pri akejkoľvek transakcii nad životné minimum – možnosť vrátenia tovaru to troch týždňov bez uvedenia dôvodu. Každá transakcia by musela prejsť iba účtom, alebo registračnou pokladňou a bolo by. Zároveň pri sume nad 333 € by musel byť prítomný aj ručiteľ, mladší ako 60 rokov, teda ešte zárobkovo činný.

No a čo súdy? Maximálna doba trvania sporu neprevyšujúceho 3000 € by musela byť 1 rok! V inom prípade by zodpovedal sudca a štát a útrata by šla na jeho vrub.

Všetko sa dá! Len tí šmejdi z parlamentu nechcú vidieť malé problémy, pretože majú taký prísun €, ktorý ich nikdy neohrozí!

  • SlabéVýborné (+9 skóre, 13 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?