Publikované: 20.09.2022

Maďarsku hrozí zablokovanie prostriedkov EÚ

Európska komisia v nedeľu navrhla stiahnuť 3 000 miliárd HUF (7,5 mld. eur) kohéznej pomoci EÚ pre korupciu v Maďarsku, Orbán však dostal dva mesiace na to, aby splnil sľuby, ktoré dal Bruselu v rámci konania o zásadách právneho štátu.
Právny riaditeľ Transparency International Miklós Ligeti:
„Záujmové skupiny, ktoré sú ústretové k vláde a úradom, dnes víťazia svojimi ponukami ako najlepšími alebo v niektorých prípadoch jedinými prijateľnými ponukami pre verejné obstarávanie.“

S cieľom dosiahnuť dohodu s EÚ maďarská vláda v pondelok večer predložila prvé novely zákonov. Prijíma 17 legislatívnych aktov, mimo iné, zriadenie Úradu pre bezúhonnosť na monitorovanie verejného obstarávania a vytvorenie kontrolnej občianskej pracovnej skupiny pre boj proti korupcii. Zdroj tu.

Problém je v systéme vládnutia a moci politických strán a hnutí. Skorumpovať možno ÚRAD aj KONTROLNÚ SKUPINU. Kohokoľvek. Pre zalepenie očí Európskej komisii, FIDESZ vytvára formálne legislatívne opatrenia.

Alebo sa zmierime s vládnymi prioritami a záujmami nami zvolenej partokracie, alebo zmeníme systém. Systém ale nemožno zmeniť voľbami, len zmenou systému. Súčasťou systémových zmien musí byť eliminácia ľudského faktora.
Kapre si svoje rybníky spravidla samé nevypúšťajú. Treba im ho vypustiť zdola. Starý systém treba rozobrať na súčiastky a poskladať nový. Je ním nová druhá Ústava SR včítane participatívneho referenda a konzultatívneho plebiscitu. Ľud na celoštátnej, regionálnej a municipálnej (mesto, obec) úrovni musí mať právo požiadať o to, čo pre svoj život a rozvoj potrebuje. Prianie ľudu má pre vládu byť príkazom alebo odporúčaním. Potom riešme verejné obstarávania.
Slovensko musí vypracovať novú stratégiu svojej kolektívnej bezpečnosti smerom von aj dnu, a ekonomického, sociálneho a kultúrneho rozvoja. Verejné obstarávania na Slovensku svojou zdĺhavou komplikovanosťou vylievajú dieťa aj s vaničkou. Osoby na volebných kandidátkach do komunálnych volieb alebo politické subjekty si „vymyslia“ svoje priority a my ich volíme. Celé zle! Tak to fungovať nemôže!
Štát, región, kraj, okres, musia mať stratégiu (vyššie). Musí byť vypracovaná odborníkmi (certifikované akademické prostredie !) za participtívnej alebo konzultatívnej účasti občianskej verejnosti (nie tretí “neziskový” politikárčiaci sektor!) a uložená ako „sväté písmo“. Stratégia nemá byť postavená na jedno volebné obdobie ale dlhodobá, predvídajúca. Vládny program každej vlády vzišlej z cyklických volieb, musí vychádzať z celoštátnej stratégie kolektívnej bezpečnosti (ekonomika, obrana, bývanie, zdravotníctvo, doprava, školstvo, ochrana ľudských práv a slobôd v intenciách pravých hodnôt, etiky, mravnosti zmyslu prte mieru vecí, ochrana pojmov muž a žena, manžčlstvo a rodina; ochrana nenarodeného života, ochrana detí a mládeže pred zhubnými západnými neomarxistickými ideológiami, prázdnym hmotárskym bezduchým zombie konzumom osebe, falošnými západnými hovnotami, sociálne veci, kultúra, šport, pravé high umenie, nie “umelecký priemysel a biznis”, nie falošný chlieb a hry…). Súčasná politická prax: Nová vláda, zastupiteľstvo, rušia a menia predsavzatia predošlej vlády, zastupiteľstva.
Dnes ani potom v intenciách súčasného systému niet o čom. Len o hru na demokraciu. Kto koho prehlasuje. Hoops! Takzvaná väčšinová demokracia si uzurpuje právo monopolu na pravdu. Hoops! Väčšina nemá pravdu, len silu hlasov a moc blízku totalite. Porazená opozičná menšina potom šúcha nožičkami pod stolom po dobu zvyšku volebného obdobia.

Paralelne s prehlbujúcou sa vládnou krízou na Slovensku vznikajú skupiny „systémomencov“. Dve z možností:
1. Dvojkomorový parlament: Dolná komora politické subjekty; horná občania;
2. Občiansky snem (bez politických strán a hnutí) na čele so Štátnou radou (starších) volenou snemom, a predsedom štátnej rady voleným radou (so silou hlavy štátu).
Súčasná hlava štátu “všetkých” (aj svoja) v partnerskej opore o jej poradcu Rizmana, robia si vlastné domáce a zahraničné politiky. Na pohrebe Alžbety II. z partnera poradcu, urobili prezidenta. Poradcovia odchádzajú a prichádzajú… nenesú zodpovednosť za nič.
Apropo čo sa čo má chodiť hlava (v sukni či gatiach) klaňať najvyššie postavenej osobe britského impéria a anglosaského commonwealth? Slovanské národy sú jeho súčasťou? Nestačilo kondolovať diplomatickou cestou: Potrebovali si Juraj a Zuzana urobiť pekný výletík? Hlava štátu (ktorá?) či obe, majú intímny vzťah s tretím “neziskovým” sektorom.
Celý problém konfliktu Orbán vs. EK je jeho neposlušnosť a nepoddajnosť, silný pronárodný akcent. Ursula a spol. podceňujú maďarskú náturu. Ak na to príde, a príde, aj poľskú. Pravé opaky slovenskej poddanskej holubičej… nebyť blížiacich sa Sovietov, SNP by nebolo. Česi boli vždy voči Germánom skôr diplomati, nebyť heydrychiády… Háchu to zlomilo. Čo by tak zlomilo Čaputovú?
Som aktívny nevolič od prvého kola prezidentských volieb. Čakám  na vás, a na zmenu systému. Voľbami ho nezmeníte. Len nimi rozdáte nové karty. Systém ostane. 

Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan

  • SlabéVýborné (Nikto nehlasoval)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?