Publikované: 02.03.2014

Marketingová ofenzíva strany Smer-SD

Okrem výbornej politiky pri nastoľovaní tém, hľadaním spojencov a rozdeľovaní politickej scény, Smer-SD nezabúda ani na klasický nástroj marketingu – t.j. tlač .

Takzvaný opozičný denník SME má predajnosť (denník s relatívne navštevovaným portálom)  cca 45tisíc výtlačkov. Oproti tomu má Róbert Fico k dispozícii denník Pravda s priemernou predajnosťou (už očistené od remitendy) cca 50tisíc výtlačkov. Cez tento denník komunikuje denné témy, prináša kritické informácie o svojich oponentoch a vyzdvihuje klady politiky vlády Smeru.

Smer-SD má aj iný mohutný kanál a to regionálne reklamné noviny “NAŠE NOVINKY” ( Zaujímavé je, že nová strana TIP je v tomto printe intenzívne propagovaná – ide zrejme o liberálnu afiláciu Smeru) . Tieto vychádzajú každý druhý týždeň v náklade 1.170.700 výtlačkov. Ide o 24 strán formátu A4, kde 50% obsahu je reklama a zvyšok je profesionálne pripravený redakčný autorský text (články, reportáže, komentáre) plný podprahovej reklamy na Smer a Róberta Fica.

Časopis je dodávaný zadarmo ( …bez Piána) priamo do schránok užívateľov, spracovanie je plnofarebné, obrázkové s ľahko čitateľným a zapamätateľným textom. Ak odhadnem dve dospelé osoby na jednu domácnosť, máme tu cielenú regionálnu reklamu zasahujúcu premysleným a profesionálnym spôsobom každé dva týždne dva a štvrť milióna voličov.

Okrem toho má pre túto kampaň Róbert Fico netušeného spojenca. Prečítajte si článok Borisa Kačániho : http://boriskacani.blog.cz/1402/aka-krajina-taki-zurnalisti a zistíte, že činnosť opozičného denníka SME je fakticky nápomocná jeho snahám stať sa prezidentom.

Namiesto toho aby sa novinári dennodenne snažili dostať odpoveď na kruciálne otázky dnešnej politiky, ktoré sa ako keby náhodou vždy týkajú Fica, grilujú koho? Jeho súperov. Majú samozrejme náplasť na vlastné svedomie, ktorá im slúži ako aliby, priehľadná zámienka – “…keď ujo Fico sa s nami nechcú baviť, čo máme robiť? Však niečo musíme písať.” Takto deň za dňom rozoštvávajú na banalitkách opozičných politikov a ich voličov. Geniálna robota.

Samozrejme, podivná činnosť SME, ani články v novinách nie sú súčasť platenej kampane Róberta Fica, však?

Zdroj:
http://www.14news.eu/
http://boriskacani.blog.cz/1402/aka-krajina-taki-zurnalisti

  • SlabéVýborné (+8 skóre, 8 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?