Publikované: 02.10.2019

Násilie a terorizmus reklamy

Reklama má viesť ľudí k dobrému a užitočnému. Vedie ich k nákupu a konzumu. Pravdou je, že reklama slúži všetkému, čo sa dá predať. Príznačná je pre západnú a každú kapitalistickú trhovú ekonomiku. Cieľ reklamy nie je dobré a užitočné pre ľudí a spoločnosť, ale zisk kapitalistu a obchodníka (trebárs nadnárodných reťazcov ich maržami). Akou je dnes „kúpili sme“ s Veľkým Novembrom 1989.
Od “nežnej” (takou byť nemala!) uplynulo 30 rokov. Jej prípadný “reparát” by prišiel príliš neskoro a bol by znova ukradnutý a vytunelovaný. Occamovu britvu už použiť nemožno. Neostáva iné, len sa potácať od volieb k voľbám, pokusmi a omylmi, a voliť, čo každé štyri-päť rokov (parlament a hlava štátu) trhová politická ekonomika ponúka. Kol-dokola…
K môjmu článku ma inšpirovalo toto (Denník Nenávisť):


https://e.dennikn.sk/1596063/reklama-nema-z-ludi-zmykat-peniaze-ale-zlepsit-im-zivot-inak-to-nema-zmysel/?ref=tit

Všetci, čo o nich dnes píšem, hrajú sa na altruistov. Všetci. Altruizmus, ak kto nevie, je láska k ľuďom.
Voľné „trhové“ cenové ponuky sú postavené „od brucha“, hneď preškrtnuté nahradené „zľavami“. Tie akciami a  zvyškovými výpredajmi. Čím vyššia prvá cena, tým väčšie zľavy. Výsledok je beztak riadne predražený produkt.
Funguje to. Vidno z reakcií “oviec”. A záberov z nákupných centier po ohlásení akcií. Prídu povianočné zľavy.

Reklamy okupujú najmä verejný priestor na webe. Keď chcete čítať, predierate sa hustým lesom reklám. Kliknite na jedinú, a zaútočia na vás ďalšie produktmi svojho druhu, ako obťažujúci hmyz. Napokon zväčša, aby som bol objektívny, podľahnete. Toľko k všeobecnej psychológii marketingu a reklamy.

Moja psychológia „adresáta a príjemcu“ reklamy, a mali by to vedieť všetci, čo sa podieľajú aj na jej tvorbe a šírení: Ak si otvorím novinový článok, mojou prvou starosťou je jeho sprístupnenie odstraňovaním reklám zo svojho zorného poľa. Aj prekrývajúcich text článkov. Nemám šajn, o čom sú. Centrom môjho záujmu je článok. Reklama sa u mňa totálne míňa účinkom. Ak mám záujem o dáky produkt, dohľadám si ho na webe. Ak sa preň rozhodnem a objednám si ho, reklám naň, sa nezbavím týždeň. Toto pokračuje.
Nikdy nepostupujem od reklamy k nákupu. Reklama pre mňa nie je prvý podnet. Ním je moja osobná potreba. Reklame podľahnú len slabšie povahy.

Takzvaná „slabšia povaha“ súvisí aj s kúpnou silou osoby. Môže-nemôže si dovoliť podľahnúť. Podľahne. Vezme si spotrebný úver. Potom príde exekútor. Priamu spoluzodpovednosť nesú producenti a šíritelia reklám. Takzvané zodpovedné správanie spotrebiteľa a jeho finančná gramotnosť ťahajú za kratší koniec povrazu.
Sú aj typy, majúce radi reklamu. Vyrušuje ich, keď im do reklamy skočí film. Uvedomelé, že súkromné (neštátne) médiá (všetky) z reklám žijú…

Reklamný boom ponuky a astronomických cien predaja ventilačných, klimatizačných zariadení, ventilátorov a ochladzovčov  vzduchu  zakladá zvyšovanie letných teplôt v dôsledku klimatických zmien; finančná sila obyvateľstva je obmedzená; profitujú banky na spotrebných úveroch, detto na zatepľovaní obvodových plášťov obytných budov…
Výmenu starých kotlov na pevné palivo a štátne kotlíkové dotácie zakladá uhoľný a drevný smog. Bytové klimatizácie zatiaľ dotované nie sú. Budú musieť.

Denníky Nenávisť, SME, týždenník Týždeň a je ich čoraz viac, chcú stále vyšší zisk. Nielen z reklamy ale už aj predplatného ich „exkluzívnych obsahov“… (správajú sa kapitalisticky trhovo). Ľavicová Pravda zatiaľ odoláva. Webový denník Hlavné správy denne bojuje o prežitie a má problém s malvérovou ochranou (nedotuje ho a nechráni Eset).
Rast rastu ekonomiky zakladá bohatstvo spoločnosti a kúpnu silu obyvateľstva. Tá, cez jej „trhový mechanizmus“ (pozri aj Ústava SR: „Slovensko je sociálne orientovaná trhová ekonomika“). Otázka: Môže byť trhová ekonomika aj sociálna? To je ale ekonomický a politologický nezmysel; sociálna demokracia upadá všade vo svete, v Európe aj v Česku a na Slovensku. Kúpna sila obyvateľstva (výška príjmu) roztáča ekonomiku a zvyšuje jej obrátky.
Iba neviem, netuším, až kam a kde to celé bude viesť a mať koniec…
Aj naša ekonomika zaznamenáva prílet „prvých lastovičiek“ ochladenia.
Odpoveďou je platný Marxov Kapitál a ním definované cyklické krízy kapitalizmu a ekonomiky, smerom od konjunktúry k jej ochladeniu, oslabeniu, poklesu, recesii a ekonomickej, prípadne súbežne finančnej kríze, stagnácii, záporným číslam, a následne odrazov od dna investovaním do ekonomiky, jej oživením k novému rastu, konjunktúre a tak kol-dokola…

Že socializmus nefungoval a nefunguje, nie je vinou idey, myšlienky, ale ľudského faktora „od hlavy k nohám“. Poznámka: marxizmus je marxizmus a neomarxizmus je jeho spotvorená obluda, horšia ako pôvodná myšlienka rovnosti ľudí, práva mať, vlastniť (spoločnosť a štátny government a spravodlivé, nie rovnostárske prerozdeľovanie spoločného zisku) chápania ľudských slobôd a najmä ľudského faktora; pojem „rovní a rovnejší“ použil George Orwell v „rozprávke“ Farma zvierat.

Neomarxizmus stavia menšiny nad väčšinu. Dokonca isté “menšiny” nad národnostné menšiny. To je jeho definícia ľudskej rovnosti.

Na udržanie otáčok ekonomiky sú známe aj takzvané helikoptérové peniaze. Nezhadzuje ich ale kapitalista. Sú to privátne banky. Úrokové sadzby sa znižujú v čase konjunktúry a zvyšujú pri jej ochladení; kapitalistu zaujíma len jeho zisk.
Tlačenie ničím nekrytých peňazí do ekonomiky (stimuly, dotácie) a konzumu (pôžičky, spotrebné úvery, hypotéky) altruizmus zdarma. Ich úrokové sadzby a dane sú nástroj ich čistenia. Dane štátu a úroky bankám, vo vzťahu a závislosti na centrálnej európskej a svetovej banke USA a burzách, ako  aj príležitosť pre burzové špekulácie, tak zbohatol aj Rockefellerov súkmeňovec George Soros.

Socializmus také nepoznal. Poznal len svoju pomalosť, lebo nechcel žiť a nechať žiť na dlh ale podľa má dať-dal. Socialistické štátne peniaze a peniaze pracujúcich boli kryté prácou, zlatom, aktívami, finančnou a devízovou rezervou a pre pracujúcich rozumnými úrokovými sadzbami. Toľko aj k praniu špinavých peňazí bankami, úroky navyšujú ich imanie. V čase krízy sú dotované. Pozri ekonomický filozof Keynes a monetárna politika. Hlavný globalizátor je rod Rotschild „investor“. Robí to aj Soros s jeho Open society Foundation: https://osf.sk/ v oblasti ďalšej “demokratizácie“ stále málo liberálnej slovenskej spoločnosti; s nepriamym vplyvom aj na ekonomiku Slovenska, pod vedením „jeho“ politikov a mimovládok). Niet nad „slobodu“. Jeho „slobodné“ finančné machinácie neboli v rozpore s právnym poriadkom. A že mali etický aspekt, Sorosa ani nikoho to nezaujíma; tej etike sa vraví finančnícka, podnikateľská a burzová „šikovnosť“.

Ekonomika nepotrebuje ľavicu ani pravicu ale rozum a cit. Zmysel pre ľudské práva, mieru a hodnotu hmotných a nehmotných vecí, funkčné svedomie a zodpovednosť. Aj environmentálnu. Rovnováhu štátneho a súkromného sektora. Príliš veľa štátu škodí rovnako ako čo najmenej štátu. Pravda je kdesi uprostred (tvrdil aj starý Pichanda v Tisícročnej včele). Ostatok je spoločensky škodlivý extrém, idúci do ľudských a spoločenských nákladov… (sociálne nožnice a výdavky štátu, naše výdavky „navyše“).
Tieto ľudské atribúty sa týkajú aj teórie a praxe reklamy. Protiargumenty sú kecy negramotných a nezodpovedných hlupákov a psychopatov, aj tých, ktorých živí reklama, kapitalizmus a poslušné, množstvo zbytočných, nepotrebných a zdraviu škodlivých šmejdov nakupujúce poslušné ovce, bez ľudskej dôstojnosti a úcty voči sebe (nevedia, čo to je) riadiace sa reklamou tak, ako agentúrnymi prieskumami verejnej mienky; predvolebné prieskumy majú charakter platenej reklamy ich objednávateľmi. Základom živobytia prieskumných agentúr.
Základom politického volebného úspechu je slovo. Ostatok je marketing, politická reklama, správanie konkurencie a práca prieskumných agentúr. Voliči sú až na poslednom mieste.

Dá sa žiť aj inak. Dá. Zmenou voľnej trhovej ekonomiky na slobodnú ekonomiku. Návratom k rozumu a slobode z otroctva a biedy západného človeka so znakom 666 (Ján, Apokalypsa); kto ho nebude mať na čele alebo na ruke, nebude môcť kupovať ani predávať. Všetci máme rozum, intelekt a slobodnú vôľu. Satanov Matrix pracuje už aj na povinnom príjme reklám pod krytím „ľudských práv“ podľa GlobálnehoPrediktora New World Order.
Ostatok je mimo mňa. Na vás…
Ak si nainštalujete AdBlock, budú zúriť kapitalisti, obchodníci, nimi platení tvorcovia a producenti reklám a médiá; ohrozí to metasystém systému matrixu Globálneho Prediktora, mimochodom aj deep state USA, ale aj jeho európske a slovenské chápadlá; použijú všetky dostupné nástroje proti vám (vydieranie, vyhrážky, násilie, malware). Viac tu:
https://visibility.sk/blog/5-dovodov-preco-vypnut-adblock/
https://www.plnapenazenka.sk/ako-vypnut-adblock
https://cs.wikipedia.org/wiki/Adblock
https://adblockplus.org/about
Vieme, čo je kognitívna lenivosť?
https://www.wolterskluwer.sk/sk/strategie-rozvoja-kritickeho-myslenia.p4299.html?variant_id=4300
http://stara.sda.sk/sites/default/files/Pravidl%C3%A1%20debaty%20Karla%20Poppera.pdf
Tento zoznam: www.konspiartori.sk je prosto zákernosť: Snaha o obmedzenie čítanosti a príjmu z reklamy pre takzvané „alternatívne“ médiá; jedinou alternatívou je podľa Smatanovcov Denník nenávisť a SME. A pár im podobných…
Odporúčam kritické myslenie aj vo veci alarmistických eko výstrah. Hrozí-nehrozí? Je-za nimi-nie je aj ľudský environmentálny faktor, či ide iba o kecy jednej „chorej“ aktivistky? Klimatické zmeny na Zemi boli a budú.
Klimatické zmeny sem-tam, ale toľko smogu a odpadkov na nej ešte nebolo…
Aspoň trocha som vás „vyrušil“? Alebo zasa hrach? Hmm…
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notoricky obcan

  • SlabéVýborné (+2 skóre, 2 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?