Publikované: 27.02.2013

Prehodnocovanie novoročných predsavzatí

Keď naša matička Zem opäť raz obehne okolo Slnka, okrem náležitej oslavy si často sľubujeme všetko možné, čo v ďalšom roku vo svojom živote zmeníme…Medzi úplnú klasiku patrí schudnem, budem športovať a zdravšie žiť.

Dni utekajú, môžme spisovať zoznam zlyhaní od Nového roka….a začať znova…alebo konečne začať.. možno od pondelka…..Po pár dňoch od desiateho ďalšieho “pondelka“ je človek zase raz konfrontovaný so svojou  ľudskou nedokonalosťou a pristihuje sa po desiatej večer s nosom zapichnutým hlboko v chladničke. Nehovoriac o tom, že cvičiť sa mu v lepšom prípade darilo a dokonca pravidelne, len frekvencia pravidelnosti sa z plánovaného 3x do týždňa znížila na raz za dva mesiace……A tak nejak bežia dni až kým sa rok nestretne s ďalším rokom, tých kíl, čo treba zhodiť je možno o pár viac a zásoba výhovoriek sa postupne rozrastie aj o také tie týkajúce sa veku…

Dovôdy našich pretrvávajúcich zlyhaní môžu byť  rôzne a často sa zdajú byť úplne objektívne. V zúfalej túžbe po dodržaní nejakej pravidelnosti si kúpime permanetku do fitka. Ráno napochodujeme do práce s taškou zbalenou na cvičenie, po ceste domov miesto športu vyčerpaní a vyhladovaní zabočíme do najbližšieho stánku alebo sa zastavíme na benzínke po nejakú prvú pomoc. Následne sa dovalíme domov, kde na nás čakajú decká s úlohami, napríklad. Alebo si šikovne ospravedlníme balík keksíkov o polnoci cez skúškové, mozog predsa spotrebuje toľko energie…

Josie Gibson nenechala nič na náhodu. Cvičenie pod dohľadom nielen trénera ale taktiež pred zrakmi britskej verejnosti sa jej oplatilo.  Novú a značne štíhlejšiu verziu svojho “ja“ hrdo predvádza pred fotoaparátmi novinárov a že sa má prečo tešiť, uzná snáď taždý, kto si pozrie jej fotky z  prvej polovice 2012.

Ak nemáte chuť investovať do videa, ktoré Josie natočila, dobrou správou je, že na internete je dostupnej inšpirácie viac než dosť a k tomu celkom zadarmo.  Skúšali ste cvičiť napríklad podľa spoluzakladateľky bodyrocktv Zuzany Light? Jej  najnovšie blogy nájdete tu.  Zuzana má k dispozícii aj videá pre úplných začiatočníkov. Nepotrebujete žiadne špeciálne náradie, nemusíte nikam chodiť a na cvičenie vám stačí aj 20 minút.

Samozrejme takýto tréning nemusí vyhovovať každému, určite si dokážete nájsť nejakú pohybovú aktivitu vhodnú práve pre vás.

Možno sa práve nachádzate v životnej situácii, keď sa vám cesta k splneniu svojich predsavzatí zdá byť riadne zarúbaná… Niekedy je jednoduchšie nestanovovať si ciele príliš prísne a nečakať od seba okamžite zázraky.  Tiež je lepšie neprehánať to čímkoľvek, čo má prisilnú príchuť odriekania alebo utrpenia. Je dosť možné, že by ste to priskoro “zabalili”. Naopak, skúste si predstaviť dobrý pocit i po zdanlivo malom úspechu. Nedám si ďalšiu kocku čokolády. Vystúpim z autobusu o zastávku skôr a prejdem sa domov. Nepoužijem výťah ale schody. Skúsim si doma zacvičiť (napríklad podľa vyššie uvedeného videa). Ten dobrý pocit je vysoko návykový a určite sa vám bude žiadať zažívať ho častejšie. Keď uvidíte prvé pozitívne výsledky, dosiahnutie pravidelnosti na seba nenechá čakať.

Neodkladajte nič “na pondelok“, zažite už dnes aspoň jedno malé víťazstvo nad sebou. Je to prvý krok k dosiahnutiu vašich cieľov a určite aj väčšej radosti zo života.

“Športulienkin blog” nájdete aj na facebooku. V tejto skupine sa navzájom môžme inšpirovať a motivovať v úsilí dostať sa do skvelej formy a aj sa v nej udržať.

pozn. Cvičenie vždy prispôsobte svojim schopnostiam a vášmu zdravotnému stavu. Pokiaľ máte pochybnosti, kontaktujte odborníka.

 

  • SlabéVýborné (+2 skóre, 2 hlasov)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

1

Komentárov 1 - 1 z 1Na začiatok« PredchádzajúciNasledujúci »Na koniec
  1. K tejto teme odporucam knihu od japonskeho lekara Hiromi Shinya The Enzyme factor, How to live long and never be sick. Kedze nemam slovensku klavesnicu tak bude vsetko bez znamienok. Citam ju teraz a som prekvapena co tam je, napriklad ze pit vela mlieka a jest vela mliecnych vyrobkov ti nielen ze nezaruci dostatok kalcia , ale ze mozes mat dost problemov s alergiami. Naozaj odporucam , je to lekar ktory zacal robit kolonoskopiu. Takze zrejme vie vela o tom co zjeme a ako to potom vyzera v nasom vnutri, lebo ako on hovori , co zjeme taky zivot mame. Kazdy mame ine telo a iny organizmus a myslim si ze naozaj sa treba poradit s niekym kto sa v tom vyzna a az potom zacat nejaku dietu alebo cvicenie. Je tazke zacat cvicit podla niekoho, kto napriklad ma nielen ze osobneho trenera , ale si moze dovolit platit lekara ktory mu urobi dietny listok podla vahy a konstrukcie tela, moze oddychovat ked to potrebuje, zacvicit si cez den ked mu to trener odporuci a podobne. Vacsina z nas ma zamestnanie kde ma 2 prestavky jednu 15 a jednu 30 minutovu, takze toho vela nenarobi, preto ma tato kniha oslovila, je to vlastne velmi jednoduche ako si udrzat normalnu vahu a nebyt chory. Co je na tom najtazsie, ako on hovori, zmenit svoje navyky stravovania a zitia. Lebo nema zmysel sa trapit s dietou a chodit do posilovne niekolko mesiacov a potom pribrat a skoncit z vacsou vahou ako sme mali pred tym. A myslim si ze o to ide naucit sa jest aby sme zili a nie zit aby sme jedli.Vsetky tie lakave reklamy , ktore vas presviedcaju ze bez mlieka sa neda zit , ze maso nicim nenahradis a podobne by sme sa mali naucit necitat a nevsimat si ich. Samozrejme aj mne robi najvacsi problem prijat to a zacat sa stravovat tak aby som mala dostatocny prisun vitaminov , hlavne aby som mala v tele enzymy ktore mi potraviny spracuju. Zaujalo ma vsak jedno , ze nase telo by malo mat az 90 % rastlinnej potravy a len male percento masa a ked maso tak radsej ryby, lebo maju nizsiu teplotu tela ako mame my a preto nase telo lepsie spracuje tuky, ktore ryba obsahuje. Je to zaujimave citanie. Bolo by zaujimave keby sa k tomu vyjadrili odbornici, treneri, vyzivari, lekari. Aj ja samozrejme zacinam mat problem z vahou, zijem v krajine , kde sa hlavne jedlo je az vecer, a samozrejme tato zmena ma zacala obalovat tukom . A tak som si povedala ze to zmenim. Kedze mojmu partnerovi ponukla robota 4 mesacny program ako jest zdravo a zhodit zbytocne kila tak som sa dala nahovorit, a mali sme stravu z vacsej casti rastlinneho povodu a len male mnozstvo masa, zvacsa ryby. A podarilo sa nam zhodit nejake to kilo , ale zase ako som povedala, ak sa to nestane zvykom a nebudes sa takto stravovat stale, tak som zase nabrala vsetko spat. Je to tak , zmenit navyky je to najtazsie, ked vas obklopuju ludia co sice hovoria o diete, ale po kazdom jedle si daju cokoladovu tycinku, alebo balik cipsov a cuduju sa ze priberaju. Ved mali na obed len zeleninu , dost sa na tom zabavam. Mne je totiz uplne jasne preco priberam, lebo mam ovela vacsi prisun kalorii ako moje telo potrebuje. A hlavne potravin , ktore moje telo nepotrebuje vobec. No co uz drzim palce vsetkym co sa na tuto cestu daju, aj ja sa tam pomaly dostavam, uz len tym ze som si pripustila ze je to len moja vina. Ozaj a predsavzatia si nedavam , naco mat este zly pocit ze som nieco nedodrzala :-) )).

Komentárov 1 - 1 z 1Na začiatok« PredchádzajúciNasledujúci »Na koniec
Login

Ešte nemáte svoj účet?