Publikované: 21.03.2020

Vzťahujú sa biblické proroctvá na Kresťanstvo?

Strážna veža už viac ako sto rokov učí, že odpadlícký Júda a proti nemu odsudzujúce rozsudky od Jehovu Boha sa vzťahujú na Kresťanstvo. Júdsky národ bol v zmluve s Jehovom, ale na Kresťanstvo sa nemohlo pozerať ako v zmluve s Jehovom! Je správne používať duchovný rozklad Judska a Izraela pred súdom Jehovovým ako predchodcu toho, čo sa má stať s pozemskou organizáciou Jehovovou? Nie je to prorocký vzor pre kresťanstvo?

Všetci proroci a žalmy poukazujú na Kristov príchod – buď na svoj príchod ako človek v prvom storočí, alebo na svoj nový príchod v moci svojho kráľovstva. V oboch prostrediach svojho príchodu však Ježiš prichádza na prvom mieste ako sudca národa ľudí, ktorí uzavreli zmluvu s Jehovou. V prvom prípade jeho príchodu Ježiš skontroloval židovský chrám a národ ako celok a zistil, že im chýba. Druhýkrát sa zjavil Kristus, ako to povedal Pavol, podľa toho istého vzoru, ale je v spojení s jeho duchovným národom – s tými, ktorí sú v zmluve s Jehovou na základe pomazania.

Proroctvo Malachiášovo predpovedá:

“Pozrite sa! Posielam svojho posla a on musí vyčistiť cestu predo mnou. A zrazu do jeho chrámu príde pravý Pán, ktorého hľadáte vy, a posol zmluvy, v ktorej sa tešíte. Pozrite sa! Určite príde“, povedal Jehova of vojsk.

“Ale kto sa bude zmieriť s dňom jeho príchodu a kto bude tým, kto bude stáť, keď sa zjaví?” Lebo bude ako oheň rafinérie a lúh bielizne. A musí sedieť ako rafinér a čistič striebra a musí očistiť Leviho synov; a musí ich vyčistiť ako zlato a ako striebro, a určite sa stanú Jehovovým ľudom, ktorí budú darovať dar spravodlivosti. A darovaná obeť Júdu a Jeruzalema sa bude skutočne páčiť Hospodinovi, tak ako v dávnych dobách, tak ako v rokoch staroveku.

A priblížim sa k tebe, aby si bol súdený, a budem rýchlym svedkom proti čarodejníkom a cudzoložníkom a proti tým, ktorí falošne prisahajú, a proti tým, ktorí podvodne konajú so mzdou plateného pracovníka, s vdovou a s chlapcom bez otca a s tými, ktorí odvrhli cudzincov, hoci sa ma nebáli“, povedal Jehova vojsk.

„Lebo ja som Jehova; Nezmenil som sa. A vy ste synovia Jakobovi; neprišli ste ešte do cieľa. Od dní svojich predkov ste sa odvrátili od mojich nariadení a nedržali ste ich. Vráťte sa ku mne a já sa vrátim sa k vám“, povedal Jehova vojsk.

Posol zmluvy nie je nikto iný ako Ježiš Kristus – je prostredníkom novej zmluvy. Rovnako ako v prvom storočí, Jehova vyslal Ježiša, aby vykonal inšpekciu organizácie, ktorú Jehova sám uznal za svoju. Kristova inšpekcia židovského systému nakoniec viedla k jeho zvrhnutiu a zničeniu.

Takže, keď Kristus prichádza súdiť do duchovného chrámu svojho Otca, prichádza s ohňom rafinérie a lúhom čističa, aby vystavil Boží ľud ohnivému očisteniu. Strážna veža uznáva, že Malachiášovo proroctvo sa vzťahuje na Kristovo zhromaždenie a nie na kresťanstvo!

Sformulovali však rozsiahlu mytológiu, aby presvedčili Jehovových svedkov, že Ježiš prišiel k duchovnému chrámu späť v roku 1918. Je potrebné, aby spoločnosť Strážna veža vymyslela alternatívnu nehnuteľnosť, aby sa mohla naďalej prezentovať ako žiariace mesto na kopci – bezhriešny duchovný raj.

Uskutočniť splnenie Malachiášovho proroctva o príchode posla zmluvy do budúceho času by bolo priznaním, že všetko nie je také, ako by malo byť v organizácii – a preto potrebujú Kristovu ohnivú nápravu za to, že prestali mať strach-úctu z Jehovu. Ale keďže Kristov druhý príchod do chrámu svojho Otca sa riadi vzorom ustanoveným pri jeho prvom príchode, mali by sme sa pozrieť na Ježišovo vlastné učenie, aby sme potvrdili načasovanie jeho inšpekcie.

V Ježišovom proroctve o jeho prítomnosti predpovedal, že sväté miesto a Jeruzalem budú zničené ohavnosťou. V prvom storočí bolo svätým miestom židovský chrám, ktorý bol v roku 70 nl zničený Rimanmi. Ako však vieme, Ježišovo proroctvo malo oveľa ďalekosiahlejšiu aplikáciu – jedno sa týkalo druhého Ježišovho príchodu.

Potom vyvstáva otázka: Aké je moderné sväté miesto, ktoré má byť zničené a pošliapané? Strážna veža hovorí, že sväté miesto predstavujúce Kresťanstvo, ale ‘Jeruzalem’, ktorý sa má šliapať v čase pridelenom národom, predstavuje Božie kráľovstvo – ktoré sa začalo šliapať pred tisíckami rokov, keď Nabuchodonozor prepustil Jeruzalem a zložil judského kráľa z jeho trónu!

Ale ak je výklad Strážnej veže správny, prečo Ježiš povedal svojim nasledovníkom, aby utiekli, keď by prvýkrát uvideli ohavnú vec stojacu na svätom mieste? Podľa Strážnej veže sa Jehovovi svedkovia v roku 1919 dostali z Kresťanstva a Babylonu Veľkého; Ak teda sväté miesto Ježišovho proroctva predstavuje Kresťanstvo, prečo by z neho museli praví kresťania utiecť počas hodiny Kristovej ‘vymýšľania spravodlivosti’ – ako sa hovorí v Lukáši 21:22?

Ak sa všetky žalmy a proroci vzťahujú na Krista a keďže iba prvá časť žalmov a proroctiev sa splnila pri Ježišovom prvom príchode, je zjavné, že významná časť hebrejských písiem poukazuje na druhé zjavenie Krista. A kniha Zjavenie to potvrdzuje!

Pretože prakticky všetci proroci nesúvisia iba s Jehovovým rozsudkom proti nevernému Izraelu a Júdu, ale najmä s následným obnovením pokánia, odpusteným zvyškom – po podaní Božej disciplíny – môžeme si byť istí, že ten istý model platí aj vo finále vecí.

Problém s prorockou exegézou Strážnej veže je však v tom, že poradie vzoru je úplne obrátené. Na jednej strane Spoločnosť tvrdí, že sväté miesto symbolizuje nesväté Kresťanstvo, ale iné proroctvá, ktoré sa týkajú zvrhnutia svätého miesta, sa interpretujú tak, že sa vzťahujú na Strážnu Vežu v rokoch 1918-19 a počas druhej svetovej vojny.

Ale naozaj, aký dôkaz existuje, že nejaká organizácia zastupujúca duchovného Izraela utrpela niečo, čo bolo na diaľku analogické zničeniu a duchovnému vyhnaniu, ktoré utrpel Júda v 5. storočí pred Kristom?

Spoločnosť tvrdí, že medzinárodní biblickí študenti zodpovedajú vzoru proroctva, keď Joseph Rutherford a sedem ďalších dôstojníkov Strážnej veže strávilo sedem alebo osem mesiacov väzenia. Ale je to rozumné?

V staroveku boli Jeruzalem a Jehovov chrám úplne zničené. Ako môže nejaká rozumná osoba tvrdiť, že cenzúra vlády na niekoľkých stranách knihy Dokončené tajomstvo sa porovnáva s úplným zničením Jeruzalema?

Úprimne povedané, prorocké interpretácie Spoločnosti spojené s rokmi 1918-19 sú zjavne nezmyselné. Pretože existuje veľa, veľa proroctiev, ktoré poukazujú na konečné zhustenie Kristovho zhromaždenia počas veľkého súženia, jediným rozumným a biblickým výkladom týchto mnohých vzájomne prepletených proroctiev je to, že sväté miesto, ktoré je podľa predpovedí pošliapané nechutnou vecou, sa týka tých, ktorého Jehova uznáva ako patriaci sebe.

Napríklad Izaiáš 43: 25-28 uvádza: “Ja – ja som ten, ktorý si vymieňa vaše priestupky pre seba samého, a vaše hriechy si nepamätám.” Pripomenúť mi; postavme sa spolu na súd; oznámte svojmu vlastnému účtu, aby ste mali pravdu. Tvoj vlastný otec, prvý, zhrešil a tvoji hovorcovia prehovorili proti mne. Znesvätím tak kniežatá svätého miesta a dám Jakobovi za muža oddaného zničeniu a Izrael za slová zneužitia.“
43. kapitola Izaiáša je základom toho, ako sa sami nazývame Svedkovia Jehovovi; a celkovým kontextom sa zdá, že Jehova prináša soliloquy, ale ktorý v skutočnosti hovorí Jehovovi k svojim vyhosteným synom, akoby prostredníctvom správy v časovej kapsule, v čase druhého Kristovho zjavenia.

Takže, teraz, čo sa týka vyššie uvedených veršov, ak kniežatá svätého miesta, ktoré boli odovzdané zničeniu počas rozsudku, symbolizujú Kresťanstvo, ako môžeme zmieriť skutočnosť, že Jehova nakoniec vymazal všetky ich hriechy a priestupky? (Jehova je milosrdný, ale v žiadnom prípade neudelí výnimku z trestu ani jeho vlastným synom)

Komentár spoločnosti (alebo jeho nedostatok) o týchto veršoch Izaiáša je štúdia interpretačnej flimflamery. (Pozri prorok Izaiáša II., Str. 59) Samozrejme, Strážna veža sa izolovala od zodpovednosti za svoje vlastné učenie a nie je dovolené, aby svedkovia Jehovovi kriticky diskutovali o takýchto veciach v zhromaždení. Každý zo svedkov Jehovových, ktorí otvorene spochybňujú takéto veci, je odsúvaný na okraj ako protivníci a odpadlíci. Preto je organizácia obťažovaná množstvom protirečení a absurdít, o ktorých sa tu hovorí.

  • SlabéVýborné (Nikto nehlasoval)
    Loading ... Loading ...
  • pošli na vybrali.sme.sk
  • Zdielať

Ďalšie články autora:

Login

Ešte nemáte svoj účet?