Registrácia
Prihlásenie
  • Úvod
  • Podnikanie
  • Zdravie a krása
  • Cestovanie
  • Právo
  • Šport
  • História
  • Veda a Technika
  • Ekonomika
  • Rôzne
  • Prihlásenie
  • Registrácia
  • Menu Menu

Motivácia

Rôzne
Počet zobrazení: 14

Čo je to vlastne tá motivácia ?

Motivácia sú isté pohnútky, ktoré vyvolávajú aktivitu každého organizmu a určujú jej zameranie.Motivácia je braná ako psychologický proces, ktorý aktivuje ľudské správanie a udáva mu smer. Ide o vnútornú hnaciu silu, ktorá ženie k uspokojeniu nenaplnených potrieb. Je to tiež sila, ktorá vedie k dosiahnutiu osobných a organizačných cieľov. Je to vôľa niečo dosiahnuť v živote. Ľudské správanie je takmer vždy niečím psychologickým motivované. Pohnútkami ľudského správania sú však i biologické a aj kultúrne aspekty. Človek často vedome rozhoduje o tom, či bude konať na základe svojich motivácií, tie pôsobia na človeka i na podvedomej úrovni a to napr. vplyv skrytou silou reklám. Človek, ktorý sa dožaduje motivácie zvonka a hlavne od druhých ľudí má vážny problém. Motivácia vie veľmi málokedy môže prísť zvonka. Motivácia prichádza spravidla priamo z vás. Ak si postavený cieľ, ktorý je považovaný za dostatočne dôležitý, za významný a efektívny, prichádza chuť ten svoj cieľ aj realizovať. A práve slovo chuť tu je spájané s  motiváciou. Ak mám chuť cvičiť alebo byť úspešným som motivovaný.

motivacia Motivácia

Ako vplýva motivácia na pracovný proces ?

Motivácia je jeden z hlavných dôvodov ovplyvňujúcich úspech života jednotlivca. Je pre neho dôležité, aby svoj čas venoval aktivitám a práci, ktorá ho motivuje – oduševňuje a napĺňa a práve v týchto oblastiach je potom schopný podať nadpriemerné výkony. Úspech alebo neúspech motivácie silne ovplyvňuje výrobu či už kvantitatívnu ale i kvalitatívnu časť. Výnimočne vyskytnú však aj prípady, keď prehnaná motivácia pôsobí brzdiaco, no všeobecne platí, že produktivitou nejakej práce a podaním výkonu rastie priamo úmerne s rastom pozitívneho motivovania.

 

Motivovácia práce a jej merania

Na objektívne meranie motivácie pracovníkov sa používa najčastejšie dotazníková metóda, ktorej cieľom je zistiť, s akou energiou pristupuje pracovník k práci, aké sú podnety a situácie, ktoré jeho motiváciu stupňujú či znižujú. Pri členení motivačných faktorov k najdôležitejším formám motivácie patrí kategória energia a dynamizmus; táto skúma počiatočnú energiu, ktorou sa pracovník stavia k vykonaniu práce. Zisťovaním miery „stotožnenia sa“ určujeme, nakoľko je jedinec schopný stať sa súčasťou existujúcej firemnej kultúry. Vnútorná motivácia aj jej jednotlivé prvky ukazujú, aké úlohy sa stávajú pre pracovníka to motivujúce  a vonkajšia motivácia hovorí o vplyve vonkajších stimulov (napr. finančná odmena). Znalosti získané z tohto alebo z podobných firemných prieskumov sa stávajú hodnotným zdrojom informácií. Umožňujú efektívne meniť firemnú kultúru a tiež optimalizovať využitie už existujúcich prvkov vzhľadom na špecifické danosti konkrétnych jedincov.

Motivujúce riadenie podľa J. P. Kotlera

  • je spájaná predovšetkým s tvorbou takej koncepcie budúcnosti firmy, ktorá korešponduje s hodnotami pracovníkov, ktorých chceme danou koncepciou osloviť a tým sa stane pre nich práca dôležitou a úlohou vedenia organizácie je nabudiť pracovníka do rozhodovania o tom, akým spôsobom sa takto stanovená vízia dosiahne; zamestnanec sa tým spolupodieľa na riadení, získanie tejto moci pri jeho riadení ho v práci motivuje
  • zamestnanca všemožne podporiť pri realizácii istej vízie budúcnosti (zaučením, spätnou väzbou…), to vplýva na jeho odborný rast a stupňuje to jeho sebahodnotenie
  • dobrí vedúci uzná a odmení úspech, čím sa u podriadeného dostaví nielen rast spokojnosti s dosiahnutým výkonom, ale aj zážitok príslušnosti k takej spoločnosti, ktorej oni sami sa stávajú dôležitými

Marketingová analýza spotrebiteľských trhov a kúpneho správania

Firmy, ktoré nevedia o  motivácii, potrebách a preferenciách zákazníka, môžu čakávať veľké straty už v začiatkoch svojho pôsobenia. Význam marketingu je uspokojovanie potreby a želania cieľového zákazníka, prípadne vyvolať v ňom nové potrebu, zhodnú s ponúkaným produktom. A preto poznanie motivácie kupujúceho zákazníka je nezanedbateľnou súčasťou marketingovej analýzi. J.P. Kotler uvádza príklad zmeny spotrebiteľovom správaní sa pri predaji istej značky pečiva. Kým bola ponuka v sieti supermarketov, jeho spotreba bola nízka, zákazníkom prehliadaný medzi množstvom ostatných podobných tovarov. Jeho umiestnením do siete špeciálnych obchodov so zdravou výživou však dopyt po tomto type pečiva výrazne vzrástol.

Teórie motivácie

Existuje mnoho teórií motivovania a medzi ne patria napr. Maslowova hierarhycká teórie potrieb, Herzbergova dvojfaktorová teória, Vroomova teória očakávania, Adamsova Teória rovnováhy, Skinnerova teória pozitívneho myslenia.

Motivačné citáty

„Nič veľké nebolo nikdy dosiahnuté bez nadšenia.“ Emerson, R. W.

„Neúspech je kľúčom k úspechu. Každá chyba nás niečomu naučí.“ MORIHEI UEŠIBA

„Budúcnosť patrí tým, ktorí veria v krásu svojich snov.„ ELEANOR ROOSEVELT

„Myseľ je všetkým. Pokiaľ neveríš, že niečo dokážeš, tak nedokážeš.“ KAI GREEN 

„Prekážky Vás nemôžu zastaviť. Problémy Vás nemôžu zastaviť.A predovšetkým,
iní ľudia Vás nemôžu zastaviť. Len Vy môžete zastaviť sami seba.” JEFFREY GITOMER

„Cieľ bez plánu je len… želanie“ ANTOINE DE SAINT-EXUPERY

Muž nemá právo byť amatérom v rovine fyzického tréningu. Je jeho hanbou zostarnúť bez toho, aby zazrel tú krásu a silu, ktorej je jeho telo schopné.“  SOKRATES


16. októbra 2019/0 Komentáre
Zdielať na
    https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/fallback-scaled-1.jpg 1965 2560 marian.halgas https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg marian.halgas2019-10-16 00:00:002019-10-16 00:00:00Motivácia
    0 komentárov

    Zanechajte komentár

    Chcete sa pripojiť k diskusii?
    Neváhajte prispieť!

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    O autorovi

    • O autorovi:
    • Posledné články
    marian.halgas
    • Motivácia
    Obľúbené
    • Aký zmysel má zápis do zoznamu hospodárskych subjektov...16. októbra 2023 - 0:00
    • Ako získať verejné zákazky?27. novembra 2023 - 0:00
    • Obamov boj s časom o záchranu amerického dolára17. januára 2010 - 0:00
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    Nedávne
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    • Prečo je dôležitá dentálna hygiena pred stomatologickým...23. apríla 2025 - 11:51
    • Ako si správne vybrať zubnú kefku a pastu podľa vašich...19. apríla 2025 - 11:38
    • Detský zubár: Ako pripraviť dieťa na prvú návšte...14. apríla 2025 - 11:24
    Závlaha

    Kontakt Pravidlá používania Reklama Cookies Ochrana osobných údajov Reklamácie a žiadosti

    Zrolovať na začiatok
    Spravujte súhlas so súbormi cookie
    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Štatistiky
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Zobraziť predvoľby
    {title} {title} {title}