Kampaň anti referendum
Bujňákovo tvrdenie o protiústavnosti referenda je len jeho osobná a vecne irelevantná a treťoradá právnická etuda. Vedome a úmyselne sa ním ako pseudo autorita zapojil do referendum spochybňujúcej a občiansku laickú verejnosť v jej základných ľudských, občianskych a politických ústavných právach, zneisťujúcej anti referendovej kampane.
https://www.postoj.sk/72745/preco-skratenie-volebneho-obdobia-referendom-nie-je-ustavne
Z pohľadu zvolených volených zástupcov (tvrdí Bujňák) je poslanecký mandát voľný a neobmedzený (má trvať celé volebné obdobie).
Z pohľadu občianstva a voličstva (volitelia) ide imperatívny mandát, zaväzujúci zvolených zástupcov k plneniu záujmu a vôle voliteľov.
Ústavou nie je vyplnený priestor medzi imperatívnym a voľným mandátom pre prípady porušovania vôle voliteľov zo strany volených zástupcov, čo je nedostatok demokracie.
Ničím nie je vyplnený ani priestor pozitívneho a prirodzeného práva. Pozitívne právo Bujňák nadradil nad prirodzené právo, ale (!) v opore o nič.
Ústava referendum o predčasných voľbách expresis verbis nevylučuje ani nezakazuje.
Bujňák sa mýli („svou hospodu na omylné roli má“) aj v tom, ak spochybnením ústavnosti referenda postavil základné práva volených zástupcov nad priame práva ľudu:
Základným ľudským, občianskym a politickým právom je aktívne a pasívne volebné právo (právo voliť a byť volený).
Volebný mandát nie je absolútny a neodňateľný ako všeobecné základné ľudské práva. Má silu len akcesorického práva odvodeného od základného práva ako výsledok volieb. Je dočasný (prepožičaný) a preto aj odňateľný. Za štandardných okolností trvá štyri roky. Za iných ho možno skrátiť z vôle poslanca, parlamentu alebo inak (Ústava Čl. 81).
Práva občanov sú nadradené právam ich a nimi volených zástupcov!
Akcesorické právo je možné obmedziť, skrátiť alebo odňať!
Základným právom je len všeobecné volebné právo (voliť a byť volený).
A tu ide o čiernu dieru v priestore nepriamej a priamej demokracie. Ústava prikazuje: Všetci sme povinní konať len v medziach ústavy a zákonov.
Referendum o predčasných voľbách expresis verbis ústava nezakazuje. Patrí k inštitútom pre riešenie dôležitých otázok verejného záujmu. Ústava vymedzuje prípady, kde referendum nie je možné. Referendum (plebiscit) o predčasných voľbách medzi nimi nie je. Zákaz sa týka obmedzovania základných ľudských práv, resp. znižovania ich úrovne.
Neprekvapilo by ma, keby si vláda v skrátenom legislatívnom procese (núdzový stav!) nechala parlamentom schváliť ústavný zákon o zákaze referenda o skrátení volebného obdobia a referende o o predčasných voľbách..! Tým by urobila ďalší krok k obmedzeniu základných ľudských, občiankych a politických práv občanov.
https://www.blogovisko.sk/referendum-a-poslanecky-mandat.html
Ústava okrem inštitútu referenda nepozná konzekvencie pre prípady a situáciu, keď a kedy (lebo je ako nebolo):
Matovičova vláda zaobchádzaním s ústavou a ústavným súdom (odstrihnutie od možnosti posudzovať ústavné zákony) a mimo iné a ďalšie; zotrvávaním na inštitúte núdzového stavu masívne porušuje základné ľudské práva fyzických a právnických osôb.
Odňatie volebného mandátu vláde v medzivolebnom období je preto možné ako mimoriadne naplnenie vôle na ľudských právach a slobodách obmedzovaného a poškodzovaného ľudu v medzivolebnom období.
Referendum o predčasných parlamentných voľbách je jedinečná príležitosť, sviatok demokracie, úplne v súlade s Ústavou.
Námietky, že poslanci vládnej koalície o výsledku referenda budú vo vzťahu k sile referenda hlasovať podľa vlastného vedomia a svedomia sú negramotné a arogantné: Referendum má ústavnú silu priamych volieb ako priama voľba hlavy štátu. Výsledok referenda parlament len vezme na vedomie a vyhlási ho ako zákon.
Ústavný zákon (!) o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu č. 227/2002 Zb. v časti núdzový stav pre potreby vlády novelizovaný, je zjavne nedôvodný a účelový. Dáva vláde časovo neobmedzené možnosti a nástroje obmedzovania ľudských práv a represie bez práva na nápravu!
Česko pod tlakom opozície a zvnútra vlády (KSČM opustilo parketu núdzového stavu a snemovňa schválila pandemický zákon. Slovenská vláda o ňom (zatiaľ) ani len neuvažuje. Núdzový stav jej vyhovuje, mnohé vládnutie zjednodušuje.
Matovičova svojvoľná a arogantná junta je zodpovedná za zdravie a životy.
Základné ľudské právo na dôstojný život je nadradené právu vládnuť; je nad Ústavou a ústavným súdom (Listina základných práv a slobôd)!
Súčasná vláda je vládou len pre seba.
Valcuje nás.
…
Sulíkov záujem prevziať rezort zdravotníctva a jeho odmietnutie Matovičom nezakladá zbavenie sa zodpovednosti SaS za vládnutie a jeho ďalší „úlet“); bolo by ním len opustenie vládnej štvorkoalície; Sulík a SaS o ňom ale nepremýšľa. Lebo.
Vzájomné obviňovanie zo zodpovednosti sú zodpovednosti sa zbavujúce kecy; rovnaké ako „lebo Fico, lebo Pellegrini“. Vládne Matovič.
…
Referendum o skrátení volebného obdobia a predčasných voľbách nemôže byť ústavný problém. Predčasnými parlamentnými voľbami a skrátením volebného obdobia súčasní parlamentári neprídu o základné ľudské právo voliť a byť volenými.
Čl. 81 Ústavy definuje zánik poslaneckého mandátu.
Skrátením volebného obdobia referendom a predčasnými voľbami nebudú porušené základné ľudské, občianske a politické práva poslancov parlamentu.
…
Ústava je občianska zmluva so štátom prostredníctvom volených zástupcov.
Je najvyšší čas aj na celospoločenskú diskusiu o novej ústave, ktorú zakladá nový fenomén: Covid (záhadná multi pandémia).
Nástroj: Referendum o Ústave.
Dôvod: Už nič nebude ako bolo.
Covid mení pomery v oblasti ľudských práv a slobôd (Listina ako jadro ústavy): testovanie, sledovanie pohybu, karanténa, zásahy do práva na súkromie, občianske, politické, ekonomické a sociálne práva, vakcinácia bohvie čím…
Dochádza k likvidácii malých, stredných podnikov a živnostníkov, ostanú a posilnia len veľké nadnárodné korporácie, školstva, vzdelávania, kvalitnej a hodnotnej kultúry a umenia, ktorej aj pred covidom ubúdalo pod tlakom neomarxistov, ľudia sú už z covidu a anti opatrení frustrovaní a deprivovaní, prosto „na hlavu“…
Jediným ústavným nástrojom zmeny za daných a už naliehavých okolností je referendum. Nedajme si ho vziať, ani oslabiť jeho silu, lebo prídeme o všetko.
Zodpovednosť za výsledok referenda a svoj ďalší „osud“ ponesie ľud tejto krajiny. Ako vždy od „nežnej“. Šlo o davo elitársky podvod, riadený Westernom; pokusy oň sú dnes v Rusku cez Navaľného, detto v Bielorusku (Tichanovská).
Produkt davo-elitárskeho riadenia na Ukrajine, šašo Zelenský, to nezvláda. U nás to bol Havel a spol.
Na Slovensku dnes vládne karikatúra Matovič.
Sedíme vo vlaku obsahovo vyprázdnených „okrídlených“ kecov o slobode a demokracii.
Oslava „Veľkého víťazného 17. novembra“ už bola len žalostná fraška.
…
Slovensko „na nohy“ nemôže (nesmie). Lebo núdzový stav zo zákona 227/2002. V možnosti je len ústavná alternatíva: Ak nie, už len Čl. 32 o občianskom odpore. Nenásilná možnosť. Všetci okrem kritickej infraštruktúry ostanú doma. Potrvá to týždeň aj „s cestou“. Kam vôľa, tam cesta.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!