Politické prieskumy
Tvorba a zverejňovanie prieskumov preferencií politických strán a politikov nie je základné ale doplnkové právo k základnému právu na informácie. Konzekvencia: Zákonom ho možno upraviť alebo odňať.
Existuje dôvodné podozrenie účelovej manipulácie a fakt, že podsúvanie prieskumov oslabuje samostatné občianske a politické aktívne a kritické myslenie voličstva.
Zároveň ide o kšeft a biznis „slobodných a nezávislých“ prieskumných agentúr (koliduje s právom na podnikanie verzus etika a dobré mravy).
https://refresher.sk/93954-Januarovy-prieskum-Focusu-Rastie-Pellegrini-aj-Sulik-vitazom-koalicnych-sporov-sa-stala-extremisticka-LSNS
Prieskumné agentúry patria do tzv. tretieho (mimovládneho “neziskového“) sektora.
K sociologickým akademickým a najmä „neziskovým“ („tiež sociologickým“) prieskumom: Na objednávku vyrobím akýkoľvek; zaplaťte mi. S kritickou rezervou „beriem“ oba druhy.
Ústavný súd sa s podnetom vo veci predvolebného moratória a jeho dĺžky „hrá“ príliš dlho (primitívna úloha).
Pozitívum: Ústavný súd udržiava prieskumné agentúry a tých, ktorým na nich tak záleží, v správnom napätí a neistote.
Svoj nález súd vydá pred riadnymi alebo predčasnými voľbami? Ja len, aby sme nezabudli (zabudli) že taký podnet má ústavný súd na stole.
Včas „prekvapí“.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notoricky obcan
Prílepok: Preferencie politických subjektov určuje ich finančná sila. Znamená mieru mohutnosti kampane, marketingu a prístup do médií…
Na politiku treba „peníze, peňeži a peniaze“. Skorumpované médiá určujú, ktoré do volieb pôjdu a ktoré nie, a ktoré a akú pozíciu by mali v danom čase v parlamente. Zverejňujú výsledky prieskumov. S „patričnými“ komentármi. Volebné výsledky sú potom a vždy neobjektívne a neautentické a najmä manipulatívne (pracujú aj s metodikou Overtonových okien, podľa toho, čo sa chce a čo je žiaduce na objednávku „zhora“; tá určuje výsledok).
Pozrite strany a straničky pod čiarou 5 parlamentných limitovaných percent. Živoria na fejzbúku a úplne mimo mediálny mainstram. Verejnosť mimo fejzbúk o nich nemá ani šajn a si myslí, že prosto, nie sú súčasťou spoločenskej a politickej objednávky.
Čo sa (trebárs) Harabin s jeho Vlasťou alebo Hnutie národnej obrody natrápili, než o všetko prišli a prichádzajú. SNS je úplne mimo spoločenský a politický diskurz, s výnimkou Dankovej ponuky (vykuk!), že cez jeho známosti vybaví ruskú vakcínu Sputnik 5. Detto Záborská s KDH a ďalší…
Ak si kto myslí, že predvolebné, medzivolebné a volebné prieskumy a priebežné volebné exitpoly sú na niečo dobré, tak „on hospodu svou na omylné roli má…“ Je leda nesvojprávny a podporuje toto zlo.
Ctenému (…) ale váženému voličstvu: S Matovičom vám to nevyšlo (Matovičov „psycho“ efekt) tak s kým vám to vyjde nabudúce?
Zábavné a smutno-smiešne je, že si myslíte, že máme slobodné a demokratické voľby…
Ako v USA.
Zapíšte si kde chcete: Výsledky amerických prezidentských volieb (Biden) priniesli zmenu kurzu globálnej spoločensko-politickej objednávky, na Slovensku pre Progresívne Slovensko/Beblavého Spolu.
A ak kto namietne: A čo má Slovensko spoločné s USA a Bidenovými „liberálnymi demokratmi“? Však uvidíte…
O vaše hlasy sa postará systém davo-elitárskeho riadenia a jemu slúžiace „slobodné, nezávislé“ a čo ja viem aké úžasné, médiá a prieskumné agentúry. Nepostrehnete to. A kto ma nečítal, vôbec. Je ilúziou, ak si zväčša myslíte, že volievate „vlastnou hlavou“.
Tajné voľby nie sú kompatibilné so zverejňovaním ich predbežných výsledkov. Prieskumné agentúry a exitpoly robia z volieb bulvárnu verejnú šou. Udržiavajú v spoločnosti správne napätie konflikt a rozkol, a hernú atmosféru (reálne stávkové kancelárie a ich biznis): „Tentoraz si vsadím na…“
P.S. Odkazujem na predošlý článok (Tretí sektor).
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!