Registrácia
Prihlásenie
  • Úvod
  • Podnikanie
  • Zdravie a krása
  • Cestovanie
  • Právo
  • Šport
  • História
  • Veda a Technika
  • Ekonomika
  • Rôzne
  • Prihlásenie
  • Registrácia
  • Menu Menu

EÚ a DPH: Keď sa rúbu korporácie, lietajú z drobných podnikateľov triesky

Rôzne
Počet zobrazení: 14

Európska únia si vytýčila, ako už mnoho krát, veľkolepú stratégiu, tentoraz v „digitálnej oblasti“. Do roku 2020 chce zabezpečiť „inteligentný, udržateľný a inkluzívny rast“.
Nech už bruselský náhodný generátor byrokratických fráz vytýčil akýkoľvek cieľ, s realitou a konaním EÚ bude mať máločo spoločné.

Od prvého januára 2015 vstupuje do platnosti nová legislatíva EÚ, prakticky likvidujúca milióny drobných podnikateľov práve v spomínanej „digitálnej oblasti“.
Zavádza totižto povinnosť platiť daň z pridanej hodnoty (DPH) v krajine kupcu digitálnych produktov. A k tomu nové povinnosti – registrovať sa v krajinách zákazníkov, zbierať dôkazy o sídle nakupujúceho a archivovať všetku dokumentáciu 10 rokov. Keď budete navyše po novom zhromažďovať osobné dáta ohľadne kupujúcich, môžete začať skúmať legislatívu jednotlivých členských štátov v tejto oblasti, aby ste sa jej prispôsobili.
Takže, ak máte stránku, kde sa dá za pár centov stiahnuť nejaká aplikácia, pripravte sa na peklo, alebo to radšej zabaľte.
EÚ nevypracovala ani len štúdiu dopadov a (zatiaľ?) neodpovedá na otázky z europarlamentu.

Byrokrati v Bruseli tvrdia, že takto bojujú proti korporáciám, ktoré poskytujú digitálne produkty z krajiny EÚ s nižšou daňou z pridanej hodnoty do krajiny s vyššou.
Nová legislatíva však neponecháva nijaký minimálny limit na predaj (napr. 100 tisíc eur), na ktorý by sa to neaplikovalo. V praxi to tak len zlikviduje malých IT podnikateľov, veľké korporácie sa s tým vysporiadajú a zvýšené náklady si vynahradia zaplnením miesta na trhu po odchode svojich menších konkurentov.
Alebo si presunú miesto poskytovania (sťahovania) mimo EÚ. A toto riešenie následne budú využívať aj tí menší.
V Bruseli sa tak opäť budú diviť „kde udělali soudruzi z NDR chybu“ – prečo ich chrabrá „digitálna stratégia“ krachuje, schôdzovať a vymýšľať ešte „sociálnejšie, inkluzívnejšie a udržateľnejšie“ vylepšenia.

Pred rokmi sa takto divili, ako je možné, že v Amerike je toľko úspešných IT firiem, ktoré zakladá len tak pár nadšencov doma v garáži a v EÚ sa tak nedeje.
Odpoveďou bolo, že v EÚ je začínať doma v garáži predpismi EÚ zakázané. Sedliacky rozum napovie, že najlepším liekom je nehádzať IT nadšencom polená pod nohy a najpotrebnejšia stratégia bude likvidovanie byrokracie. Bruselský rozum však napovie, že treba vytvárať a pretvárať plány a stratégie, až kým v Európe nezostane digitálny kameň na kameni.

A ako riešia DPH na Americkom kontinente alebo v Hong Kongu? Tento francúzsky vynález z 50-tych rokov 20-teho storočia tam nepoznajú.

 

22. januára 2015/0 Komentáre
Zdielať na
    https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/fallback-scaled-1.jpg 1965 2560 Jozef Rajtar https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg Jozef Rajtar2015-01-22 00:00:002015-01-22 00:00:00EÚ a DPH: Keď sa rúbu korporácie, lietajú z drobných podnikateľov triesky
    0 komentárov

    Zanechajte komentár

    Chcete sa pripojiť k diskusii?
    Neváhajte prispieť!

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    O autorovi

    • O autorovi:
    • Posledné články
    Jozef Rajtar

    Rád cestujem, čítam knihy a zaujímam sa o spoločenský život. Písaním chcem podnietiť ľudí skúmať viac svet okolo seba a k aktivite v spoločenských veciach.
    Zakladajúci člen SaS

    • Kúpite 17 bytov za 1 euro?
    • Fico nie je nakoniec ani marketingový mág
    • Toto vytrhne Ficovi stoličku spod korupčného zadku!
    Obľúbené
    • Aký zmysel má zápis do zoznamu hospodárskych subjektov...16. októbra 2023 - 0:00
    • Ako získať verejné zákazky?27. novembra 2023 - 0:00
    • Obamov boj s časom o záchranu amerického dolára17. januára 2010 - 0:00
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    Nedávne
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    • Prečo je dôležitá dentálna hygiena pred stomatologickým...23. apríla 2025 - 11:51
    • Ako si správne vybrať zubnú kefku a pastu podľa vašich...19. apríla 2025 - 11:38
    • Detský zubár: Ako pripraviť dieťa na prvú návšte...14. apríla 2025 - 11:24
    Závlaha

    Ďalšie články autora: Jozef Rajtar

    Kúpite 17 bytov za 1 euro?

    Kúpite 17 bytov za 1 euro?

    Politika 30. marca 2016
    Fico nie je nakoniec ani marketingový mág

    Fico nie je nakoniec ani marketingový mág

    Politika 28. februára 2016
    Toto vytrhne Ficovi stoličku spod korupčného zadku!

    Toto vytrhne Ficovi stoličku spod korupčného zadku!

    Politika 15. februára 2016

    Kontakt Pravidlá používania Reklama Cookies Ochrana osobných údajov Reklamácie a žiadosti

    Zrolovať na začiatok
    Spravujte súhlas so súbormi cookie
    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Štatistiky
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Zobraziť predvoľby
    {title} {title} {title}