Registrácia
Prihlásenie
  • Úvod
  • Podnikanie
  • Zdravie a krása
  • Cestovanie
  • Právo
  • Šport
  • História
  • Veda a Technika
  • Ekonomika
  • Rôzne
  • Prihlásenie
  • Registrácia
  • Menu Menu

Kórejčania – odlišná kultúra a mentalita

Cestovanie
Počet zobrazení: 31

Biznis, vzťah k zákazníkovi, kórejčina

Aký je biznis v Kórei
V Kórei je veľmi konkurenčné prostredie, absolútne orientované na zákazníka. Ak chcete získať klienta, musíte za ním stále chodiť, pozývať ho na klientske akcie, obedy, večere, do baru, obetovať mu víkendy (mimochodom sobota je v Kórei pracovná), nosiť darčeky. Musíte mu ukázať svoju flexibilitu, musí si na Vás zvyknúť. Jednoducho bez, na naše pomery, veľmi intenzívnej snahy si vás nevyberie. Na druhej strane, keď už si vás obľúbi, len tak ľahko od vás neodíde, muselo by sa stať niečo naozaj veľmi výnimočné. Keď mu dá konkurencia lepšiu ponuku, zavolá vám a vypýta si podobnú ponuku od vás.

Kórejčania sú tvrdí vyjednávači
Na začiatku obchodného vzťahu nestačí „len“ snažiť sa. Pri prvých rokovaniach sa bojuje o každú piaď zeme. Ponuku musíte viackrát upravovať, aby vyhovovala a výberové konania majú viacero kôl, pričom najlepší výsledok jedného slúži ako základ pre ďalšie. Skúša sa, kde je úplné dno, kam až je ochotná protistrana ísť. Je to pre každého veľmi náročný spôsob, ale Kórejčania si ním vedia vyboxovať výhodné podmienky. Aj vďaka tomu sú úspešní, popri ich pracovitosti a invenčnosti, samozrejme.

Zákazník je pán
Poviem to v jednoduchosti takto – v Kórei je báječné byť klientom, a náročné byť dodávateľom, poskytovateľom niečoho. Moji známi – ktorí robili v istej kórejskej firme tu na Slovensku – boli poslaní na stáž do Kórey a tam mali možnosť vidieť ako sa hovorí s potencionálnym dodávateľom. Na ukážku zavolali jednému výrobcovi a pýtali sa ho na možnosť dodávania jeho tovaru. Výrobca sa ich opýtal, kde presne sídlia a aké majú byť špecifikácie výrobkov. Následne im povedal, že si rýchlo prenajme priestory na blízku, cez noc prevezie stroje a príslušenstvo a ráno môže začať dodávať.
V Kórei ide všetko veľmi rýchlo, ak niečo chcú, musí to byť hneď. Spomínaný výrobca sa určite stresoval z toho, či klient nebude nervózny, že nesídli v blízkosti, a musí chvíľu čakať. Skúste zavolať niekomu v Európe – o koľko mesiacov začne uvažovať o tom, že by vám mal dať konkrétnejšiu odpoveď? Toto je aj jeden z dôvodov, prečo si Kórejci veľa vecí dovážajú z domova. Dodávateľa v Európe buď vôbec nenašli, alebo im odpovedal, že niekedy v budúcnosti preskúma možnosť dať nimi špecifikovaný výrobok do výroby a takáto požiadavka bude samozrejme niečo stáť. Tak si takúto vec jednoducho dovážajú – je to lacnejšie a rýchlejšie. Ďalší dôvod je ten už spomínaný – majú radi svojich dlhodobých partnerov.

Ako sa študuje kórejčina
Najdôležitejšia vec pri vzťahu s Kórejčanmi je dohovoriť sa s nimi. Bohužiaľ, ich angličtina má veľké špecifiká a výslovnosť ešte väčšie. Najlepšie je naučiť sa aspoň základy ich jazyka.
Je kórejský jazyk veľmi odlišný od nášho? Áno, jeho základná logika a koncepcia je úplne iná. Na jeho učenie treba ísť s čistou mysľou, ako dieťa, keď sa učí po prvý krát rozprávať. Nepoviete si po slovensky „To je stôl“ a následne si to v duchu neprekladáte. Spýtate sa: „Čo je to?“ Pozriete sa na stôl a poviete: „To je stôl.“ Priamo po kórejsky. Takto začnete aj rozmýšľať – neprekladáte si vety v duchu, ale transformujete do kórejčiny priamo myšlienku.

Osobne som mal šancu študovať kórejčinu priamo v Kórei, aj keď len jeden školský rok. Asi po dvoch týždňoch v kórejskej škole som prišiel na to, že normálnym tempom sa za tých pár mesiacov (3 mesiace prvý semester, 2 mesiace prázdniny, 3 mesiace druhý semester) kórejčina naučiť nedá. Dal som si záväzok, že sa budem drviť naplno. Jazykovú školu sme mali doobeda a zvyšok dňa sme mali väčšinou voľno – takže do polnoci bolo času dosť. Trápil som učebnice spolu cca 12 hodín denne, veci, ktorým som nerozumel, som konzultoval so svojím kórejským spolubývajúcim na internáte a pretekal som sa s japonkým spolužiakom, kto sa naučí viac. Výborne nás to oboch poháňalo dopredu. Po necelých dvoch mesiacoch sme sa už vedeli celkom slušne dohovoriť a začali sme popri učení aj veľmi dôležitú praktickú časť – socializovanie sa s domácimi. Niet nad prax.

„Ázijci sú všetci rovnakí a rozumejú si navzájom“
Vo všeobecnosti sa u nás často ázijské krajiny ponímajú ako rovnaké, ale v skutočnosti sú medzi nimi rozdiely, v mnohých prípadoch väčšie ako medzi jednotlivými európskymi krajinami. Rovnako je to s jazykovými rozdielmi. Kórejčina a japončina majú veľmi podobnú gramatickú štruktúru, ktorá je zasa úplne odlišná od tej čínskej. Kórejčanom sa teda učí ľahšie po japonsky a naopak. Slová sú však úplne iné.
Ak sa Kórejčan učí po japonsky, je to akoby sme sa my učili jazyk, ktorý by mal gramatiku a písmo ako ruština a slovnú zásobu ako francúzština – podobné slová by boli len tie latinské a aj tie by sa vyslovovali ináč.
Ak sa Kórejčan učí po čínsky, pomôže mu to, že v škole sa ešte pravdepodobne naučil niekoľko sto čínskych znakov a rozozná niektoré slová, ktoré boli prevzaté z čínštiny. Tým to ale viac-menej preňho hasne. S inými jazykmi to má potom už len ťažšie.
Údajne je Kórejčina spolu s japončinou z uralsko-altaického kmeňa jazykov ako mongolčina a turečtina. Je to však veľmi hmlistý rodokmeň.

Na pokračovanie…

Kórejčania – odlišná kultúra a mentalita 2
Kórejčania – odlišná kultúra a mentalita 3

14. februára 2010/0 Komentáre
Zdielať na
    https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/fallback-scaled-1.jpg 1965 2560 Jozef Rajtar https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg Jozef Rajtar2010-02-14 00:00:002010-02-14 00:00:00Kórejčania – odlišná kultúra a mentalita
    Mohlo by sa Vám páčiť
    Kórejčania – odlišná kultúra a mentalita 2
    Kórejčania – odlišná kultúra a mentalita 3
    0 komentárov

    Zanechajte komentár

    Chcete sa pripojiť k diskusii?
    Neváhajte prispieť!

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    O autorovi

    • O autorovi:
    • Posledné články
    Jozef Rajtar

    Rád cestujem, čítam knihy a zaujímam sa o spoločenský život. Písaním chcem podnietiť ľudí skúmať viac svet okolo seba a k aktivite v spoločenských veciach.
    Zakladajúci člen SaS

    • Kúpite 17 bytov za 1 euro?
    • Fico nie je nakoniec ani marketingový mág
    • Toto vytrhne Ficovi stoličku spod korupčného zadku!
    Obľúbené
    • Aký zmysel má zápis do zoznamu hospodárskych subjektov...16. októbra 2023 - 0:00
    • Ako získať verejné zákazky?27. novembra 2023 - 0:00
    • Obamov boj s časom o záchranu amerického dolára17. januára 2010 - 0:00
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    Nedávne
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    • Prečo je dôležitá dentálna hygiena pred stomatologickým...23. apríla 2025 - 11:51
    • Ako si správne vybrať zubnú kefku a pastu podľa vašich...19. apríla 2025 - 11:38
    • Detský zubár: Ako pripraviť dieťa na prvú návšte...14. apríla 2025 - 11:24
    Závlaha

    Ďalšie články autora: Jozef Rajtar

    Kúpite 17 bytov za 1 euro?

    Kúpite 17 bytov za 1 euro?

    Politika 30. marca 2016
    Fico nie je nakoniec ani marketingový mág

    Fico nie je nakoniec ani marketingový mág

    Politika 28. februára 2016
    Toto vytrhne Ficovi stoličku spod korupčného zadku!

    Toto vytrhne Ficovi stoličku spod korupčného zadku!

    Politika 15. februára 2016

    Kontakt Pravidlá používania Reklama Cookies Ochrana osobných údajov Reklamácie a žiadosti

    Zrolovať na začiatok
    Spravujte súhlas so súbormi cookie
    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Štatistiky
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Zobraziť predvoľby
    {title} {title} {title}