Registrácia
Prihlásenie
  • Úvod
  • Podnikanie
  • Zdravie a krása
  • Cestovanie
  • Právo
  • Šport
  • História
  • Veda a Technika
  • Ekonomika
  • Rôzne
  • Prihlásenie
  • Registrácia
  • Menu Menu

Môžu nové médiá priniesť revolúciu v ďalšom vzdelávaní?

Rôzne
Počet zobrazení: 5

 Pri úvahe na túto tému som sa nechala inšpirovať prednáškou Sira Kena Robinsona, ktorú môžete nájsť tu: http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution?language=sk.

     O tom, že je potrebné vzdelávacie systémy neustále inovovať, snáď už dnes nikto nepochybuje. Táto potreba sa pritom zvyšuje s neustálym vývojom spoločnosti. Technologický pokrok spôsobil zmenu v myslení ľudí. To čo platilo včera, dnes už dávno neplatí. Rýchlo sa meniace podmienky na trhu práce vyžadujú, aby bol obsah vzdelávania neustále inovovaný a prispôsoboval sa týmto zmenám.

     Vzdelávanie sa mení smerom od vzdelávania zameraného na celý život, k vzdelávaniu počas celého života. Ale nie len to je potrebné uvedomiť si, vo vzťahu k revolúcii vo vzdelávaní. Aby bolo  vzdelávanie účinné a malo význam, je treba vytvárať také vzdelávacie programy, ktoré by boli priamo prepojené na potreby praxe. Ďalšou nevyhnutnou podmienkou je individualizácia vzdelávania. Predovšetkým v ďalšom vzdelávaní by mal vzdelávateľ brať ohľad na individuálne odlišnosti a potreby každého účastníka vzdelávania. Nejde tu už len o odovzdávanie vopred stanovených obsahov. Je treba totiž tieto obsahy prispôsobovať tak, aby boli v čo najužšom prepojení s potrebami praxe a potrebami účastníkov vzdelávania.

     Dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňuje priebeh a výsledky vzdelávanie je motivácia účastníkov vzdelávania. Neustále zvyšovanie motivácie u účastníkov, by malo byť predmetom každodennej snahy zo strany vzdelávateľa. Ako však efektívne motivovať účastníkov vo vzdelávaní? Túto otázku si istotne kladie množstvo vzdelávateľov. Práve v dobe, keď moderné technológie poskytujú toľko iných možností, než vzdelávať sa, je potrebné využiť tieto technológie v prospech vzdelávania.

     S rozvojom vedy a techniky sa vyvinulo množstvo produktov, ktoré umožňujú inovovanie, zefektívnenie a uľahčenie vzdelávacieho procesu. Revolúciu vo vzdelávaní umožňujú v súčasnosti realizovať  nové médiá, ku ktorým môžeme zaradiť  internet či rôzne multimédiá. Základom je vnášať do klasického vyučovania prvky moderných technológií. Ak lektor v ďalšom vzdelávaní ozvláštni prednášku zaujímavo spracovanou prezentáciou, môže tak niekoľkonásobne zvýšiť záujem u účastníkov. Vhodné je, ak počas prednášok vzdelávateľ využíva napríklad internet, prostredníctvom ktorého môže vyhľadávať množstvo ďalších informácií, prípadne hľadať odpovede na otázky zo strany účastníkov vzdelávania, na ktoré vzdelávateľ nevie odpovedať. Využívanie rôznych audio a audiovizuálnych nahrávok vo vzdelávaní, ako aj rôzne formy interaktívnych prezentácií a prednášok pomáhajú zefektívniť vzdelávací proces.

     Myslím, že odpoveď na úvodnú otázku je už teraz jasná. Nové média môžu pozitívnym spôsobom ovplyvniť vzdelávanie, či už ide o vzdelávanie detí a mládeže, alebo o vzdelávanie dospelých. Nové médiá prinášajú do vzdelávania prvok zaujímavosti, ktorý je významný najmä z hľadiska zvyšovania motivácie a záujmu vo vzdelávaní.

7. júna 2014/0 Komentáre
Zdielať na
    https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/fallback-scaled-1.jpg 1965 2560 Katarína Gonosová https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg Katarína Gonosová2014-06-07 00:00:002014-06-07 00:00:00Môžu nové médiá priniesť revolúciu v ďalšom vzdelávaní?
    0 komentárov

    Zanechajte komentár

    Chcete sa pripojiť k diskusii?
    Neváhajte prispieť!

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    O autorovi

    • O autorovi:
    • Posledné články
    Katarína Gonosová

    o vzdelávaní, celoživotnom a ďalšom vzdelávaní…

    • Môžu nové médiá priniesť revolúciu v ďalšom vzdelávaní?
    Obľúbené
    • Aký zmysel má zápis do zoznamu hospodárskych subjektov...16. októbra 2023 - 0:00
    • Ako získať verejné zákazky?27. novembra 2023 - 0:00
    • Obamov boj s časom o záchranu amerického dolára17. januára 2010 - 0:00
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    Nedávne
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    • Prečo je dôležitá dentálna hygiena pred stomatologickým...23. apríla 2025 - 11:51
    • Ako si správne vybrať zubnú kefku a pastu podľa vašich...19. apríla 2025 - 11:38
    • Detský zubár: Ako pripraviť dieťa na prvú návšte...14. apríla 2025 - 11:24
    Závlaha

    Kontakt Pravidlá používania Reklama Cookies Ochrana osobných údajov Reklamácie a žiadosti

    Zrolovať na začiatok
    Spravujte súhlas so súbormi cookie
    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Štatistiky
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Zobraziť predvoľby
    {title} {title} {title}