Smatanove zoznamy a reklamy
Verejná databáza takzvaných samozvanou nikým nevolenou komisiou podobnou európskej komisii a ňou označených dezinformačných a konšpiračných webov nemá oporu o nič, tobôž o ústavu a právny poriadok Slovenskej republiky tu. Trojuholník so žmurkajúcim okom v záhlaví a ľavom hornom rohu znamená, že „Veľký Brat ťa sleduje!“ Toľko po obzretí sa za 34. výročím Veľkého „nežného“ Novembra 1989.
Po ruskej „ničím a nikým nevyprovokovanej“ invázii na Ukrajinu bolo v Česku jeho vládou zablokovaných takzvaných osem „dezinformačných a konšpiračných“ webov; spomedzi slovenských to boli Hlavné správy. Na krátke obdobie prestala platiť Listina základných práv a slobôd, ústava a základné právo na informácie v súbehu s právom na slobodu slova, tlače a slobodu názoru tu a tu. Táto webová stránka uvádza samú seba takto:
Ochráňte svoju značku pred spojením so sporným obsahom
Sme verejná databáza webových stránok s neserióznym, klamlivým, podvodným, konšpiračným alebo propagandistickým obsahom. Pomôžeme vám zabrániť tomu, aby sa vaša reklama zobrazovala na weboch, ktoré môžu poškodiť vašu reputáciu.
Po ruskej „ničím a nikým nevyprovokovanej“ invázii na Ukrajinu bolo v Česku jeho vládou zablokovaných takzvaných osem „dezinformačných a konšpiračných“ webov; spomedzi slovenských to boli Hlavné správy. Na krátke obdobie prestala platiť Listina základných práv a slobôd, ústava a základné právo na informácie v súbehu s právom na slobodu slova, tlače a slobodu názoru tu a tu.
Dotknuté weby boli napokon odblokované, lebo sa zistilo, že akt zablokovania nemá oporu v ústave a zákone. Medzi zablokovanými bol aj info web Aeronet, v zoznamoch dezinformačných a konšpiračných webov, takzvaných „Smatanových zoznamoch“ ktorých zakladateľ stránky bol Juraj Smatana, Budajov štátny tajomník ministerstva životného prostredia pričom Ján Budaj boli s Kňažkom a utečencom zo Slovenska Fedorom Gálom (demokratizátor väzenstva a odvolávač riaditeľov socialistických inštitúcií) hlavnými tribúnmi, dramaturgmi a moderátormi verejných zhromaždení od 16. novembra a po dobu „nežnej“ revolúcie, ktorá bola v skutočnosti riadenou a koordinovanou ŠTB v spolupráci s KGB a zahraničnými agentúrami USA riadeným štátnym oranžovým prevratom „reformných“ komunistov proti komunistom tu.
Odkaz rozkliknite a dozviete sa, ako to bolo aj so študentom Šmídom… k tomu pridávam odkaz tu.
Z hľadiska procesov riadenia mediálnej komunikácie ide ale o zásadný posun a zmenu. Hoci v správe sa píše o dezinformáciách, samotné označenie médií alternatívy už nálepku „dezinformačnú“ nemá. A to je signál, že tieto nálepky jednoducho prestávajú fungovať. Len bude zaujímavé si počkať, kedy im konečne dôjde, že ľudia nečítajú médiá alternatívy podľa nálepiek, ale podľa obsahu, ktorý tam nájdu. A ak veľké médiá ľuďom pripomínajú skôr sračkomety než seriózne servery, tak nejaké nálepky odchod čitateľov a divákov od mainstreamu k alternatíve (kvázi-médiám) naozaj nespomalia.
Môžeme hovoriť a písať čo chceme? Ako vždy povrchne a nedostatočne pripravený Karol Sivák v Pozrime sa na to tu. Otázka na TA3 a Radu pre mediálne služby: Čo vôbec ešte hľadá to živé stelesnené post novembrové zlo a nenávisť Matovič v Královej Téme? Kto bol jeho oponent? Detto – druhá časť Témy s Michelkom?
Ľudsko-právne aspekty inštitútu reklama (odkaz na zobrazovanie reklám na stránkach dotknutých webov v Smatanových zoznamoch vyššie): Reklama nie je základné právo. Platíme za program a obsahy, nie reklamu. Ktorékoľvek médium, počnúc „verejnoprávnou“ RTVS a všetkými ostatnými má de facto povinnosť vyžiadať si súhlas na zverejňovanie reklám. RTVS b ich nemala obsahovať zo zákona o RTVS!
Reklama je akcesorické (doplnkové) právo k základnému právu mať, vlastniť slobodne podnikať a nakladať so svojím majetkom a kapitálom, pričom toto právo má cezhraničný rozmer.
Slovenská republika je ústavou časť hosporárstvo v Čl. 55 definovaná ako (1) Hospodárstvo Slovenskej republiky sa zakladá sociálne a ekologicky orientovanej trhovej ekonomike. (2) Slovenská republika chráni a podporuje hospodársku súťaž. Podrobnosti ustanoví zákon.
Poznámka k ústavným bludom v odseku 1: Ekonomika sama osebe nepozná sociálny a ekologický aspekt. Len čísla: zisk alebo stratu. Chráni a podporuje znamená, že hospodárku súťaž si nevynucuje násilím, zákonom prikázaným povinným príjmom reklamy. Poznámka: Necháva si vynucovať. Nechráni ľudské slobody a práva. Vo veci reklamného násilia je nečinná.
Za daných okolností máte dve možnosti: Reklamu v médiách strpieť a nechať na sebe páchať ľudsko-právne násilie alebo tie médiá prestať sledovať. Tretie riešenie v možnosti je trebárs samostatný televízny kanál výlučne len s reklamou. Nikoho nemusí zaujímať, že reklama je jedným zo zdrojov príjmu beztak spoplatnených alebo zahraničím dotovaných a sponzorovaných médií…
Počnúc „verejno-právnou“ RTVS, ktorá takou nie je, a s odkazom na www.konspiratori.sk po nej neštátne televízie a printové či webové médiá typu Denník N, SME, Kuciakove Aktuality… do verejného mediálneho priestoru kladiem aj otázku práva na ich spoplatnenie a označovanie časti ich obsahu ako „exkluzívny“ spoplatnený obsah.
Vydávajú za výlučne dôveryhodné a overené informačné zdroje, ktorými nie sú (!), a z tohto okruhu je komisionálne, v opore o nič (!) mienim odkaz na ústavu (neexistuje!) a zákon (neexistuje!) čo mám za chucpe (židovský výraz pre nosatú bezočivosť!) na trvalej báze vylučovaná takzvaná pribúdajúca mediálna „alternatíva“. Ani parlamentné výbory a ich komisie, nemajú s ich výstupmi silu ústavného či zákona, sú len iniciátori legislatívnych procesov…
Odkaz na zákon na ochranu spotrebiteľa tu s odkazom na zákon o reklame tu.
Navrhujem vytvoriť zatiaľ neexistujúce (chyba!) občianske združenie www.reklamy.sk s cieľom (1) vykonania poriadkov vo veci reklamy vo verejhnom mediálnom priestore, čo mám za reálnu spoločenskú potrebu osobitnej dôležitosti a spoločenského významu: Boj proti dehumanizácii spoločnosti násilím vnucovanou obchodnou reklamou! Cieľ 2: Požiadavky na legislatívnu iniciatívu zákonodarného zboru a jeho parlamentného výboru pre médiá…
Ak si tieto väčšinovo neznáme informácie aktívne neprezdieľate, ostatná ľudsko-právne a konceptuálne negramotná spoločnosť nedozvie sa, že vo vzťahu k inštitútu reklamy je masívne klamaná, zavádzaná, manipulovaná, podvádzaná a znásilňovaná v pekelnom kolotoči mlyna na osi ponuka-dopyt-reklama-nákup-konzum. Platí pre živé chodiace zombie s telom a dušou, bez ducha. Ale to nie sú ľudské bytosti. O tento štatút nás pripravuje Európska únia s jej európskymi hovnotami.
Treba otvoriť zákon o občianskych združeniach, vykonať ich analýzu na báze spoločenskej potrebnosti a spoločenskej škodlivosti a zoznamy „neziskoviek“ uviesť do súladu s národno-štátnym vnútorným a zahraničným záujmom Slovenska.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!