Registrácia
Prihlásenie
  • Úvod
  • Podnikanie
  • Zdravie a krása
  • Cestovanie
  • Právo
  • Šport
  • História
  • Veda a Technika
  • Ekonomika
  • Rôzne
  • Prihlásenie
  • Registrácia
  • Menu Menu

Zavádzajú cestovné kancelárie svojich klientov?

Cestovanie
Počet zobrazení: 17

Pozrime sa na tento problém  očami turistu, ktorý chce ísť na dovolenku. Našetril si na tú dovolenku, na ktorú sa tak celý rok tešil. Je pravdou, že Slováci nepatria medzi najbohatšie krajiny a už vôbec nie medzi najlepšie zarábajúcich, ba ani len stredne. Preto obrátia každý cent aj päťkrát, kým si za to znehodnotené euro niečo kúpia.

Prídu do CK, ktorá svojimi reklamami láka zákazníkov na super ponuky a ceny dovoleniek. Tak, milý Slováčisko vojde v plnej nádeji, že za 400 € sa mu podarí nejaké morské terno. Nastupuje sklamanie. Cena zájazdu je len orientačná a zahŕňa iba ubytovanie a stravovanie. Malými písmenkami dole pod reklamou je napísané, čo všetko cena nezahŕňa. Zväčša je to cena dopravy, poistenie, fakultatívne výlety, príplatok za výhľad na more atď.. Nakoniec zistíte, že cena sa vám navýšila aj o 100%. Tak sa milý Slováčisko zoberie a prejde ku konkurencii do Rakúska alebo Nemecka, kde sú ceny uvedené so všetkým a nastáva opačný postup. Škrtajú vám z balíka služieb, ktoré nechcete.

Čo však s väčšinou Slovákov, ktorí sa jednoducho nevedia orientovať na internete a nie sú jazykovo zdatní, aj keď by im stačilo ovládať zopár fráz? Stali sa rukojemníkmi CK a delegátov. Bez jazyka a  základných znalostí práv zákazníkov to jednoducho všetko strpia. Izby, ktoré boli v katalógu nafotené z úplne iného rezortu, otrasnú stravu, správanie sa personálu, delegáta, ktorého možno charakterizovať slovami  “ dajte mi všetci pokoj a len prosím odo mňa nič nežiadajte“. Sem tam vás prehodia do úplne inej destinácie, ako ste si zaplatili. Prečo? Pretože môžu. Pretože im to umožňujú naše zákony. Len som doteraz nepochopil,  prečo sa páni poslanci nepostarajú aj o takéto prípady jednoznačným a tvrdým zákonom, kde by nebolo možné kľučkovať v spleti paragrafov a dodatkov. Žeby mali niektorí z nich tiež svoju cestovečku?

Zákazník si predsa kupuje určitý produkt, za ktorý zaplatil a CK by mala niesť plnú zodpovednosť za predaj produktov, ktoré ponúka. Jeden jediný prípad by som dokázal tolerovať, a to je zásah vyššej moci. Nejaké zemetrasenie či iná pohroma alebo nepokoje. Na to však slúžia poisťovne. Dokedy budú mať u nás miesto neseriózne CK? Dokedy budú klamať svojich zákazníkov? Toto som nepísal o tých CK, ktoré majú naozaj dobré PR a správajú sa slušne k svojim zákazníkom. Naozaj som bol na super dovolenkách aj cez naše CK. Všetko však zmaže jeden či dva nepodarené dovolenky. Prešiel som vyše 30 krajín a zisťujem, že naše CK majú veľmi benevolentné pravidlá, s ktorými som sa v mnohých krajinách ani len nestretol. Určte to nie je až tak veľa, ale aspoň aké také skúsenosti mám. Teraz skôr prechádzam na vyskladanie si dovolenky na mieru. Osobitne letenky, poistenie, ubytovanie či doprava. Lenže mi skôr ide o tých, ktorí jednoducho majú strach cestovať samostatne bez cestovky, bez jazykových znalostí  či bez dobrej orientácie na internete e schopnosti si vybrať prostredníctvom netu, tú svoju dovolenku.

Naši dôchodcovia, ale aj stredná generácia nie je na tom až tak dobre, aby si dovolili takéto prešľapy. Len je zaujímavé, že prípadov krachov CK či oklamaných spotrebiteľov je kopa a páni poslanci mlčia a mlčia a mlčia.

5. mája 2013/0 Komentáre
Zdielať na
    https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/fallback-scaled-1.jpg 1965 2560 Gabriel Huraj https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg Gabriel Huraj2013-05-05 00:00:002013-05-05 00:00:00Zavádzajú cestovné kancelárie svojich klientov?
    0 komentárov

    Zanechajte komentár

    Chcete sa pripojiť k diskusii?
    Neváhajte prispieť!

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    O autorovi

    • O autorovi:
    • Posledné články
    Gabriel Huraj

    Je množstvo vecí a udalostí, ktoré každodenne prežívam. O niektoré pocity a postrehy sa chcem podeliť aj s vami a spoznať váš názor. Hobby – remeslá, zbieram figúrky z kinder vajíčok a rád cestujem.

    • 20 otázok, ktoré by ste položili kandidátom na poslancov
    • Tukabel, tamkabel, tubitka tambitka
    • Prečo si SMER neprizná prešľap železníc zadara?
    Obľúbené
    • Aký zmysel má zápis do zoznamu hospodárskych subjektov...16. októbra 2023 - 0:00
    • Ako získať verejné zákazky?27. novembra 2023 - 0:00
    • Obamov boj s časom o záchranu amerického dolára17. januára 2010 - 0:00
    • Fazety alebo korunky? Kedy sa čo oplatí a pre koho sú...25. mája 2025 - 12:41
    Nedávne
    • Fazety alebo korunky? Kedy sa čo oplatí a pre koho sú...25. mája 2025 - 12:41
    • Zubný úraz u dieťaťa – ako rýchlo reagovať?21. mája 2025 - 15:27
    • Čo robiť pri náhlej bolesti zuba?18. mája 2025 - 13:49
    • Prečo je dôležité ošetriť zubný kaz včas?13. mája 2025 - 13:24
    Závlaha

    Ďalšie články autora: Gabriel Huraj

    20 otázok, ktoré by ste položili kandidátom na poslancov

    20 otázok, ktoré by ste položili kandidátom na poslancov

    Politika 7. septembra 2015
    Tukabel, tamkabel, tubitka tambitka

    Tukabel, tamkabel, tubitka tambitka

    Rôzne 14. apríla 2015
    Prečo si SMER neprizná prešľap železníc zadara?

    Prečo si SMER neprizná prešľap železníc zadara?

    Politika 6. februára 2015

    Kontakt Pravidlá používania Reklama Cookies Ochrana osobných údajov Reklamácie a žiadosti

    Zrolovať na začiatok
    Spravujte súhlas so súbormi cookie
    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Štatistiky
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Zobraziť predvoľby
    {title} {title} {title}