Registrácia
Prihlásenie
  • Úvod
  • Podnikanie
  • Zdravie a krása
  • Cestovanie
  • Právo
  • Šport
  • História
  • Veda a Technika
  • Ekonomika
  • Rôzne
  • Prihlásenie
  • Registrácia
  • Menu Menu

Prezidentský palác – je to Ficov sen?

Politika
Počet zobrazení: 8

Posledné dni sa nám náš najsociálnejší, skromne bývajúci a skromne sa odievajúci premiér pretŕča všelikde. Raz ho vidíme, ako hreší neposlušnú opozíciu v Bratislave (vraj mu je z  Bratislavy až zle – holt, každý má právo na svoju mienku…), inokedy zápalisto írečitými slovami obhajuje nášho cteného vrelemilého prezidenta hlavy štátu – reku : …ako keby bol masový vrah alebo niečo ukradol? Ďalšie dni ho zas vidíme ako ukazuje tým menej trénovaným jedincom z armády ako sa robí tisíc klikov ( no dobre, neboli to kliky – ale snaha bola, nie?)  druhý deň sa dozvieme, že nadovšetko mu na srdci leží osud nášho svojstojného holubičieho národa, aby sme hneď vzápätí dozvedeli o jeho ohrození po doručení neznámeho prášku.

Keby to nebolo do plaču, bolo by to do smiechu. Nepovažujem Róberta Fica za človeka, ktorý nevie čo robí. Naopak jeho pracovitosť, húževnatosť s akou ide za svojim cieľom by bola v inom prípade hodná obdivu. Je to človek, na ktorého histórii v politike vidno jasnú linku, cestu ktorou sa uberá a štverá postupne nahor. Je mimoriadne ambiciózny, koná bez predsudkov a škrupúľ. Jeho kroky a konanie nie sú bezmyšlienkovité, jeho slová majú svoj dôvod a preto je nutné pýtať sa prečo, cui bono?

 

Kliky Róberta Fica a ich marketingový význam.

K samotnému cviku – ak to človek poctivo trénuje dlhšiu dobu je podľa mňa reálne sa dostať na hranicu 1000 klikov, oficiálny svetový rekord je vraj viac ako 1500 za hodinu. To je však len technická stránka prevedenia aktu.

Komentátori stále zabúdajú na to, čo Fico v skutočnosti spravil. Vyslal pozitívny signál – o svojej zdatnosti, sútaživosti, ochote prekonávať prekážky a víťaziť. Je úplne jedno, či to bolo poctivé alebo nie. Pre polovicu národa je podvedome hrdina bez toho, aby musel ísť do politického súboja. To sú rovnaké príbehy, ako keď sa filmová hviezda vrhne do ohňa, aby zachránila mačiatko. Síce sa bude veľa ľudí uškŕňať, ale keď si bude rodina vyberať film na pozeranie, siahne po známej, hrdinskej tvári. Dosaďte si za slová celebrita Fico, za výber filmu voľby a máte dôvod, prečo sú tieto oslavne PR (public reliations) akcie také dôležité.

Vyjadril som sa k technike PR a teraz k cieľu R.Fica. Podľa mňa je jeho cieľom moc sama osebe. To, že sa zabezpečí, pomôže „požičať si“ všetko, čo nie je na Slovensku pribité, odmení Smenzorov (smeráckych sponzorov) na ceste k moci, sú nutné kroky na to, aby moc získal a udržal si ju. Veľa politikov dnes nemá iné ambície ako Fico, len to nevie robiť tak dobre a cieľavedome.

Výsledkom Ficovej vlády, ktorá sa kvôli voličom tvári ako sociálna demokracia (SD), takže robí kroky, ktoré navonok vyzerajú sociálne, musí byť nutne pokles ekonomiky a pokles životnej úrovne. Nemá žiadnu ústrednú niť, myšlienku, ideový koncept, na ktorý by sa nabaľovali kroky vlády a vytvárali ucelený koncept. Tak, ako je zrejmá myšlienková prázdnota Fica, prenáša sa to aj do jednotlivých ministerstiev a štátných úradov. Výsledkom jeho mocensky orientovanej vlády bude bezradnosť, neúspech a drahé chyby. Odhadujem, že v súčasnosti je možné takúto vládu udržať maximálne dve volebné obdobia. Preto ak nechce Fico odísť do politického dôchodku, alebo čakať desať rokov, kým sa ekonomika obnoví, musí hľadat nejaký exit.

Prezidentský post je jedno z logických východísk. V prípade, že skutočne pôjde kandidovať za prezidenta, bude musieť udržiavať aspoň súčasný stav ekonomiky, hasiť najväčšie diery nezamestnanosti aby mu neklesali percentá a zvyšovať frekvenciu podobných pozitívnych posolstiev ako bol tento s klikmi. Na Slovensku síce veľľmi dobre pôsobí  aj negatívna kampaň, je veľmi efektívna, v súčasnosti však Fico nevie, koho bude mať za oponenta, takže nemá ju na koho zacieliť. Aj tak to spraví až tesne pred voľbami, ako urobil Gašparovič, keď rozniesol klebety o Radičovej a jej nadštandartných vzťahoch s Maďarmi.

 

Ďalšie prípady

Spomínal som jeho prejav pred Matičiarmi, kde sa populisticky prihlásil ku xenofóbnym náladam panujúcim na Slovensku,  nášho svojstojného holubičieho národa aby sme hneď vzápätí dozvedeli o jeho ohrození po doručení neznámeho prášku. Jednoduchou úvahou že väčšinu Slovákov trápi cigánsky problém, rozohnal chmáry na ich tvárach tým, že demagogicky vyhlásil politiku tvrdej ruky, ktorú ale nesmie urobiť kvôli škaredému Bruselu. Robí to presne ako každý demagóg a populista v histórii. Vždy sľúbi každému čo chce počuť, pritom ani jedno slovo z toho nemyslí vážne.

Čo sa však divíte, ak Fico skutočne kandiduje na prezidenta, potrebuje aby skoro každý deň o ňom vyšla nejaká správa, takže predpokladám, že sa frekvencia takýchto správ udrží na vysokej úrovni. Bude to podobné, ako keď kandidoval Obama a báli ste sa otvoriť „can“ (=plechovka anglicky), aby z nej na Vás  nevyskočilo „yes we can“ (áno my to dokážeme).

Bude zachraňovať topiace sa deťúrence, bude kŕmiť a krotiť divú zver, zdolávať naše miniveľhory, vystavovať mužnú hruď v lúčoch vychádzajuceho slnka na pozadí liptovskej scenérie pri kosení trávy, občas sa blysne svojimi encyklopedickymi kultúrnymi a jazykovými vedomosťami . Proste bude to náš mocný Slovenský junák, všetkoznajúci, chránivší našu slovänskú podstatu pred neprajnosťou zlého kapitalistickieho sveta.
No nehodili by ste aj vy takému svoj hlas?

 

Realita prezidentských volieb dnes

Ak bude volebná účasť v prezidentských voľbách ako minule, úplne mu stačia voliči Smeru, ktorých bolo 1134280 a dokopy by len oni sami vytvorili väčšinu 51%. K tomu treba prirátať hlasy rodoľubov, všetkých pohrobkov HZDS a dostaneme potenciál cca 1,5miliónov voličov. Radičová sa minule zastavila na 988808 hlasov, takže ak žiadny kandidát nemá v súčasnosti je výtlak, váhu, nie je reálna šanca na výhru opozičného kandidáta.

 

Čo robiť?

Opozícia by mala metódy a techniky Fica študovať, vážne. Ak je jeho primárny cieľ získať prezidentský post, prvý krok by mala byť urýchlená dohoda o spoločnom kandidátovi opozície, alebo naplno podporiť občianskeho kandidáta (ktorým je zatiaľ len Kiska). Kiska alebo poslanecký kandidát by mal tiež začať vysielať maximálne množstvo pozitívnej gradovanej reklamy, mal by sa (a opzícia s ním, ak ho bude podporovať) prichystať na mimoriadne špinavú kampaň a čo sa týka negatívnej kampane, tu existuje milión dôvodov proti Ficovi, takže by to mal byť ohnivý záver kampane.

Ficov cit pre efektívne PR akcie je veľmi dobrý a je len škoda, že opozícia (Matoviča za opozíciu nepovažujem) nie je  schopná takéto divadlo ponúknuť. 80% voličov pri pohľade na plénum SNR očakáva drámu, akciu, čítanie zákonnika hlasy voličov neprinesie. Z tých zvyšných 20% intelektuálov aj tak minimálne polovica ostane doma, a zvyšok rozdelí svoje preferencie všelikde.  Takže si myslím, že je povinnostou opozície bojovať nielen o presvedčených voličov, pretože len títo  umožnia poraziť Smer… A ak si títo voliči žiadajú show, happeningy a veľké srdcervúce príbehy, mali by ich dostať.

Samozrejme opozícia si môže povedať, že jej nestojí za to sa takto strápňovať, však „sme intelektuáli, elita národa“, to ale mohli kľudne žiť z dotácii a grantov v nejakej dotovanej organizácii a nemuseli sa tlačiť na javisko politického divadla. Pretože v tom hľadisku sedia ľudia, ktorí platia ex post za predstavenie, ktoré uvidia. Ak si z neho niečo zapamätajú a odnesú do života, hodia do urny pri východe odmenu – svoj hlas. Odmena za nudné a nezáživné politické predstavenie bude tomu zodpovedať. To nie sú skalní fanúšikovia, tých je len pár percent. Väčšina sú ľudia, ktorých treba presviedčať každodenne, bez chyby a zároveň treba odrážať útoky a podvodné machinácie Smeru, ci reagovať na jeho plány.

K článku o klikoch  – väčšina ľudí veľmi dobre vie, že Ficovi nešlo o nejaký náhly záchvat sebaprezentácie. Išlo o veľmi starostlivo pripravenú a perfekne marketingovo zvládnutú akciu, ktorá mala jasný propagandistický účel. O cieli som špekuloval vyššie. Takisto je väčšine opozície jasné, že trvalým výsledkom jeho vlády bude obsah vtipu :

Správy Slovenského rozhlasu:

  • Súdruh Fico vstáva, vstávajme spolu so súdruhom Ficom
  • Súdruh Fico cvičí kliky, zacvičme si spolu so súdruhom Ficom
  • Súdruh Fico sa ide umyť, poďme sa umývať tiež
  • Súdruh Fico ide raňajkovať a my si pustíme nejakú peknú budovateľskú pesničku!
27. februára 2013/0 Komentáre
Zdielať na
    https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/fallback-scaled-1.jpg 1965 2560 Juraj Poláček https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg Juraj Poláček2013-02-27 00:00:002013-02-27 00:00:00Prezidentský palác – je to Ficov sen?
    0 komentárov

    Zanechajte komentár

    Chcete sa pripojiť k diskusii?
    Neváhajte prispieť!

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    O autorovi

    • O autorovi:
    • Posledné články
    Juraj Poláček

    Bloger, bývalý člen SaS – stačí, nie?

    Ak chcete vedieť viac info, pripojte sa ako priateľ na FACEBOOK

    Odpočet aktivít vlády istôt

    • Laura Kovalová: Sloboda na modrom zdrape papiera
    • Guvernér Luhanského regiónu obviňuje Aidar z terorizovania oblasti
    • O liberálnej ilúzií medzinárodnej politiky.
    Obľúbené
    • Aký zmysel má zápis do zoznamu hospodárskych subjektov...16. októbra 2023 - 0:00
    • Ako získať verejné zákazky?27. novembra 2023 - 0:00
    • Obamov boj s časom o záchranu amerického dolára17. januára 2010 - 0:00
    • Fazety alebo korunky? Kedy sa čo oplatí a pre koho sú...25. mája 2025 - 12:41
    Nedávne
    • Fazety alebo korunky? Kedy sa čo oplatí a pre koho sú...25. mája 2025 - 12:41
    • Zubný úraz u dieťaťa – ako rýchlo reagovať?21. mája 2025 - 15:27
    • Čo robiť pri náhlej bolesti zuba?18. mája 2025 - 13:49
    • Prečo je dôležité ošetriť zubný kaz včas?13. mája 2025 - 13:24
    Závlaha

    Ďalšie články autora: Juraj Poláček

    Laura Kovalová: Sloboda na modrom zdrape papiera

    Laura Kovalová: Sloboda na modrom zdrape papiera

    Rôzne 3. novembra 2020
    Kríza v Európe, pričiny a východiská

    Kríza v Európe, pričiny a východiská

    Rôzne 16. októbra 2019
    Alawiti v Sýrii bojujú o holé prežitie

    Alawiti v Sýrii bojujú o holé prežitie

    Rôzne 16. októbra 2019

    Kontakt Pravidlá používania Reklama Cookies Ochrana osobných údajov Reklamácie a žiadosti

    Zrolovať na začiatok
    Spravujte súhlas so súbormi cookie
    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Štatistiky
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Zobraziť predvoľby
    {title} {title} {title}