Registrácia
Prihlásenie
  • Úvod
  • Podnikanie
  • Zdravie a krása
  • Cestovanie
  • Právo
  • Šport
  • História
  • Veda a Technika
  • Ekonomika
  • Rôzne
  • Prihlásenie
  • Registrácia
  • Menu Menu

Dmitro Jaroš

Rôzne
Počet zobrazení: 3

Kto sú extrémisti v Ukrajine? Často sa spomína meno zástupca tajomníka Rady národnej bezpečnosti a kandidáta na prezidenta Dmitra Jaroša

Obsiahly a aktuálny rozhovor s kandidátom na prezidenta Ukrajiny a vodcom Pravého Sektoru Dmitro Jarošom .

Redaktor: Dmitro , dlho ste vyhlasovali , že Pravý sektor nie je politická alebo parlamentnej stranou . A ukázalo sa , že sa s Pravým sektorom chystáte ísť do parlamentných i prezidentských volieb . Čo sa zmenilo ?
Jaroš: Revolúcia na Ukrajine . Bolo nám jasné , že hrať podľa pravidiel okupačného režimu na Ukrajine , to znamená jasnú prehru . A dôkazom toho je volebné víťazstvo opozície , po ktorom k žiadnej zmene systému nedochádza . Teraz je tu možnosť , pretože národné vlna po celej Ukrajine kladie politickým stranám úplne iné úlohy . Môžeme dnes pozorovať , ako spoločnosť začína kontrolovať politický proces . Napríklad v oblastiach , ktoré sú pod kontrolou Ministerstva vnútra alebo prokuratúre – napríklad vymenovanie guvernérov , či spĺňajú požiadavky spoločnosti , ale ak nie , spoločnosť chce mať posledné slovo . V súčasnej dobe je na čase vytvoriť kvalitné politickú stranu , ktorá bude mať príležitosť , zmeniť situáciu z pohľadu právnej oblasti štátu .

– Aké sú strategické ciele , ktoré ste si predsavzali pred revolúciou a po nej ?

Jaroš: Ak mám hovoriť o “ tromi zubami držal imeni Stepan Bandera “ , tak to bola úzkoprofilová organizácia , ktorá si kládla tri ciele : vzdelávanie mládeže , podpora ideológiu ukrajinského nacionalizmu , nacionálny aktivitu . Iné úlohy pred nami nestáli . Konali sme to , čo bolo treba . Keď sme v novembri minulého roka iniciovali Pravý sektor , tak sa naša aktívna spektrum rozšírilo rad ďalších úloh . V prvých dňoch Maidan sme písali rôzne politické stati a výzvy , ktoré mali mať vplyv na vodcu Maidani a na situáciu vôbec . Všetko sa radikálne zmenilo po 19. januári . Pravý sektor už nebol len politický , bol aj spoločenský . Takmer po celej Ukrajine sa na nás začali obracať ľudia . Novo utvárané oddiely , neboli vytvorené iba ako bezpečnostné, ale aj ako statne tvorivé . Absolútna zmena moci , nie len zmena tvárou . Zmena politickej kvality : nie podzemné , postavené na finančných machináciách , ale takej, ktorá spĺňa očakávania ľudí .

– Vytvorenie strany z občianskeho združenia to nie je proces na jeden deň . Prečo ste teda minulú sobotu nemali zjazd ?

Jaroš: Príčinou sú problémy dnešných dní – ťažká situácia na Kryme . Skôr sme sa pripravovali na silový odpor . Komunikujeme s predstaviteľmi generálneho štábu armády . Oni tvrdia , že pravdepodobnosť invázia Ruska na Ukrajinu , ďalších oblastí , je 65 % . Preto je potrebné venovať viac času na prípravu na silový odpor . Sme teda viac zaneprázdnení prípravou našich bojovníkov k boju proti agresorovi , a to nielen v politickej sfére .

– Vaša organizácia sa po militarizované stránke javí ako skvele organizovaná . A tam vzniká precedens . Z jednej strany minister Avakova všetky vyzýva zložiť zbrane . Z druhej strany obyvatelia tvrdia , že je hrozné žiť v krajine , kde ľudia so zakrytými tvárami a zbraňami môžu kedykoľvek prísť do úradnej kancelárie . Z tej tretej vy , kto tvrdí , že sa musíme pripraviť na odrazenie nepriateľa . Nakoľko vládnete svojim ľuďom ? Vynašiel ste nejaký algoritmus , aby bolo možné odrezať tých ľudí , ktorí sú v skutočnosti zločinci ? Máte nejaké ústredie , kam je možné zavolať a oznámiť , že sa tu nejakí kreténi správajú hanebne , že sú z Pravého sektoru , príďte rýchlo sem ?

Jaroš: Po revolúcii bola doslova vlna takýchto provokáciou . Zločinci vykrádali banky , firmy . Okamžite sme zariadili tzv horúcu linku , na ktorú je možné volať po celý deň . Zložili sme teda kukly a oficiálne o tom informovali . Hoci v Khmelnytskyi oblasti je situácia taká , že naši chlapci pokračujú v boji proti trestnej činnosti . Zločinci sú neustále veľmi aktívne . Teda sme im opäť dovolili nasadiť si kukly . Ale to sú ojedinelé prípady . Ďalej vykonávame kompletnú identifikáciu našich ľudí . Začíname s centralizovaným vydávanie preukazov Pravého sektoru s fotografiami .

– Zbraň máte registrované ?

Jaroš: K dispozícii máme registrovaných zbrane ….

– A sú tiež tie nezaregistrovaných ?

Jaroš: “ Trofejné “ zbrane stále máme , teda je to skôr technická otázka . Myslím si , že v priebehu tohto týždňa , budú tieto otázky odstránené . Pre riešenie technických problémov bude vytvorený špeciálny orgán .

– Moskva neustále politicky zneužíva termín “ Pravý sektor “ na zastrašenie svojich občanov , že aj v Rusku teraz môže zavládnuť lupičstva , anarchia , atď Čím viac bude vaša politika transparentnejšia , tým menej to budú môcť tvrdiť . Zarmucuje vás , čo sa deje ?

Jaroš: Rozumom nemožno Rusko pochopiť . Myslím , že jednou z požiadaviek , ktoré Rusko vymáha – odzbrojiť všetky jednotky – je určitá hra . Chápu , že na to , aby porazili armádu Ukrajiny majú dosť síl . Ale na partizánsku vojnu to stačiť nemusí . Kým panuje hrozba invázie na pevninskú Ukrajinu , by úrady logicky mali začať centrálne vydávať zbrane všetkým ľuďom , ktorí môžu brániť svoj domov . Podľa švajčiarskych štandardov , každý , kto je prihlásený v územnú obrane , aj keď je doma , má možnosť držať automatickú pušku , guľomet , atď Myslím si , že práve takýto model by mohol byť na Ukrajine . Spoliehaš na to , že nás ochráni NATO , Západ , alebo niekto iný , potom nie je nutné .

– Švajčiarsko je však ideálnou krajinou z hľadiska zákonnosti . Tam nikto nerozmýšľa nad tým , bežať do banky a vykradnúť ju . Potom je samozrejmé , keď sa dodržiavajú zákony krajiny , že ten , kto drží zbraň , bude strieľať len vtedy , ak by bol v ohrození . Ale Ukrajinou prešla revolúcie , úroveň kriminality stúpla …

Jaroš: Samozrejme , že zbraň nie je možné dať každému , kto si to praje , ale predsa len , nezákonné zbrane boli , sú a budú . Iba tí občania , čo dodržiavajú zákony , majú právo a povinnosť chrániť seba , svoju rodinu a domov . Chystáme zákon o zbraniach , ktorý určite predložíme Najvyššej rade .

– Sú v súčasnom parlamente poslanci , ktorí s vami spolupracujú , lobujú pre zákony , ktoré chcete podať ? Môžete ich menovať ?

Jaroš: V prvom rade sme v kontakte s vládnymi stranami – “ Udar “ , “ Vlasť “ , “ Sloboda “ . V nich sa nachádza mnoho sympatizantov , ktorí zdieľajú naše názory . Skrze ne môžeme naše návrhy podávať a oni za ne môžu lobovať .

– Okolo vášho mena sa točí veľa konšpiračných teórií , rozprávok a fantázií . Kto vám volal aby ste sa stretol s Janukovyčom ? Nemôžem uveriť tomu , že by vám zavolali a povedali : “ Príďte do kaviarne , čaká na vás Janukovyč “

Jaroš: Nie mne volali , ale chalanom z môjho tímu . Volali z SBU – bezpečnostná služba Ukrajiny , ktorá nás mala pod dohľadom ešte pred týmito udalosťami . Ponúkli začať vyjednávať .

– Čo znamená “ pod dohľadom “ ? To , čo má spoločné ?

– SBU je na Ukrajine zodpovedná za politické a občianske organizácie .

– Na koho ďalšieho “ dohliada “ ? Ma nikdy netúžili prizvať , nepozvali – ako urážlivé …

– Neustále akcie, stretnutia . Čo budete robiť : dobývať – zaberať , alebo nie ? To jenormální komunikácie . V každej krajine na svete to tak je .

– To znamená , že chlapci z SBU zavolali a povedali : “ Pozýva vás Tatíčko “ , a vy ste išli . Čo chcel – treba sa predstaviť . Prečo ste za ním išli ?

– Chlapci umierali , počet ozbrojených sa na barikádach navyšoval . Tam neboli žiadne registrované zbrane . Straty by mohli byť oveľa väčšie .

– Aký dojem na vás osobne urobil ? Ako dlho ste hovorili ? 10 minút ?

– Asi hodinu . Hovoril som len veľmi málo . Hovoril predovšetkým on . Hovorili sme o možnej dohovore , o jej podpise . Keď som za ním išiel , uvedomil som si , že tým nič nemôžem pokaziť . Vždy som v živote riskoval . A neľutujem , že som sa k tomuto kroku odhodlal . Mal som dojem , že chce nejaké určité záruky . Nedotknuteľnosť majetku , atď Potom hovoril o rodine .

– Hovorí sa , že bol ako šialený …

– Agresívne vôbec nebol .

– Nezastrašovali ?

– Nie .

– Dohodli ste sa na niečom ?

– Povedal som mu , že “ Pravý sektor “ zbrane nezloží . Budeme stáť až do konca . Krok späť nebol možný . Mosty boli spálené . Hovorili sme bez emócií . Po tom , čo som opustil miestnosť , som robiť to , čo som považoval za potrebné .

– Vy samozrejme viete o tom , čo sa o vás ao “ Pravom sektora“ hovorí ? Projekt FSB – ruská bezpečnostná služba …

– Hovorí sa dokonca o Mossadu . Zvlášť po stretnutí s izraelským veľvyslancom ( smeje sa ) .

– Pokúšali sa ruskej zvláštne služby alebo politici o osobný kontakt s vami ?

– Nikdy . Neboli sme pred revolúciou mocná sila . Keď začala revolúcia , situácia sa úplne obrátila . Nemyslím si , že by mali túžbu sa s nami stretnúť .

– A ak by mali , chcel by ste s nimi komunikovať ?

– Vždy som pripravený k rozhovoru . Bez problémov . Najdôležitejšie však pre mňa je , aby som nekupčil svojimi princípmi . Ak chcú hovoriť , nech hovorí .

– Ak sa stanete parlamentné stranou , dôjde k prípadnému zjednoteniu “ Slobody “ a “ Pravého sektora“ ?

– V politike sú všetky návrhy sú možné . Ale tomto v okamihu nevidím vo zlúčenia sa “ Svobodom “ žiadny zmysel . Podľa môjho názoru je pre zvýšenie úrovne politického uvedomenia v krajine dôležité mať v Parlamente viac nacionalistických politických organizácií .

– Sú dnes na Kryme vaši ľudia a v akom množstve ?

– Áno . Prakticky na celom Kryme . Neustále prinášajú informácie o stave vecí . Počet z pochopiteľných dôvodov nemôžem povedať .

– Ako hodnotíte vážnosť situácie ? Prišla Ukrajina , o Krym ?

– Som viac ako presvedčený , že sa je Ukrajina na Krym zas schopná vrátiť . Aj keď z príhovoru Putina sa zdá , že sme o Krym prišli . Aj napriek tomu máme veľký potenciál návrate Krymu . Vieme , že sa v reverendovi nehlasovalo viac ako 20 % obyvateľov . Máme podporu silnej spoločnosti krymských Tatárov . Sú tu Ukrajinci , čo nechcú pripojenie k Rusku . Preto je naša možnosť na vrátenie veľmi veľká . Nemôžem povedať , ako dlho to bude trvať . Ale to , že Krym zas bude súčasťou Ukrajiny , nie je pochýb .

– Budete kandidovať na prezidenta Ukrajiny . Aká ekonomická platforma pre krajinu , si myslíte , že je najlepší ?

– Nemyslím si , že by základom nášho štátu mali byť oligarchovia . Treba stredná trieda . Je potrebné znížiť daňové zaťaženie , pokiaľ ide o prerozdeľovanie týchto oligarchických zdrojov . Bez reprivatizácie , znárodnenie , atď je nutný vzostup strednej triedy . Ak vytvoríte priaznivé daňové prostredie , potom financie vytvorí investičný cyklus .

– Hovoríš ako liberál .

– Vychádzam z národných záujmov . Ak je silná stredná trieda , máme základ . Potom nie len 2-3 rodiny budú mať vplyv na spoločenský a politický život na Ukrajine . V skutočnosti to budú ľudia , kto bude mať skutočnú možnosť ovládať stať . Každý , kto sa dostane k moci , hovorí niečo , a potom robí niečo úplne iné . To je preto , že neexistuje žiadny miestna samospráva . Žiadna verejná kontrola nad všetkými zložkami vlády .

– Právo a vzdelanie ? My sme zničili vzdelanosť .

– Dúfam , že už začne reforma školstva . Môj dobrý priateľ Sergej kvit je minister školstva . Poznám jeho postoje . Reforma štartuje – je jasné , že s obmedzenými zdrojmi . A popravde to bude ťažké . Ale to možno vykonať , aj keď by to bola len politická vôľa . Potrebujete reformovať všetko : i zdravotníctva , i hospodársky systém . Pochádzam z Dneprodzerzhinsk a viem , že keď tam spustí oceliarne a fajčí , nikto nemôže dýchať . To nemožno prehliadnuť .

– Ak by ste bol prezidentom , ako by ste vyberal ministrami a formoval štátny aparát ?

– Som presvedčený , že je potrebné zapojiť ľudí z mocných súkromných subjektov . To znamená , že ak človek efektívne reformuje nejakú oblasť , ak vďaka svojim aktivitám dosiahne určitých investícií , môže získať malé percento pre svoje použitie . A to preto , aby sa zvýšila efektívnosť práce tohto manažéra . Reformy musíme vykonať veľmi rýchlo a kvalitatívne. Bez absolútne celkového záujmu , si nemyslím , že nemôžeme korupcii prekonať .

– Čo je pri vymenovaní ministrov a ďalších kľúčových postáv dôležitejšie – odbornej alebo politickej skutočnosti ?

– Dve veci určite : profesionalita a vlastenectvo . Profesionál , ale nie patriot , bude stáť rozdávať . Rovnaké to bude aj naopak . Patriot , ktorý nie je zbehlý v konaní – k čomu je dobrý ? Toto sú dve hlavné vlastnosti každého manažéra .

– Médiami išla informácia , že “ Pravý sektor “ hrozí vyhodením do vzduchu nejakého plynového potrubia . Čo to znamená ?

– Bolo to konštatovanie , apel na vládu ukrajinského ľudu , ktorý sa v skutočnosti zaoberal vojenskými zložkami . Preto tam bol náznak , že v prípade , keď ruský vojak vkročí na ukrajinské územie , potom musíte zničiť potrubia , nedovoliť im , aby čerpali ropu a zemného plynu práve pre túto vojnu . To neznamená , že všetko je teraz nutné všetko ničiť a sabotovať .

– Chystáte sa vstúpiť do politiky . Myslíte si , že máte dostatok vedomostí a vzdelania , aby sa zapojil do naozajstnej štátnické práce ?

– Učiť sa musí neustále . Snažím sa ísť touto cestou . Viem , že žiadni ideálne ľudia nie sú . Ale ja mám svoju politickú vôľu a myslím si , že tím , ktorý som priniesol do politiky , je schopný zmeny v štáte vykonať . Ukázať budúcim , ako sa to dá urobiť aj bez závislosti na oligarších . Ak všetko bude v poriadku , my vstúpime do politiky , ale nechcem sa v nej dlho zdržovať . Je nutné vykonať zmeny . Chcem robiť to , čo mám rád zo všetkého najviac – vzdelávať mladých ľudí .

– Už niekoľko mesiacov sa nachádzate ako vodca – najvyššiu moc . To je silný psychologický tlak , určite sú tam aj momenty zúfalstvo . Čo je v takýchto prípadoch vašou podporou – ľudia , ktorí vás obklopujú , alebo niečo , čo je vo vás ?

– Dve veci . Boh . Modlím sa , že je veľmi ťažko . A tím – to sú chlapci okolo mňa . Veľmi mi pomáhajú . Podporujú ma morálne i psychicky . Dávajú mi silu pokračovať .

16. októbra 2019/0 Komentáre
Zdielať na
    https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/fallback-scaled-1.jpg 1965 2560 Juraj Poláček https://www.blogovisko.sk/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg Juraj Poláček2019-10-16 00:00:002019-10-16 00:00:00Dmitro Jaroš
    0 komentárov

    Zanechajte komentár

    Chcete sa pripojiť k diskusii?
    Neváhajte prispieť!

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    O autorovi

    • O autorovi:
    • Posledné články
    Juraj Poláček

    Bloger, bývalý člen SaS – stačí, nie?

    Ak chcete vedieť viac info, pripojte sa ako priateľ na FACEBOOK

    Odpočet aktivít vlády istôt

    • Laura Kovalová: Sloboda na modrom zdrape papiera
    • Guvernér Luhanského regiónu obviňuje Aidar z terorizovania oblasti
    • O liberálnej ilúzií medzinárodnej politiky.
    Obľúbené
    • Aký zmysel má zápis do zoznamu hospodárskych subjektov...16. októbra 2023 - 0:00
    • Ako získať verejné zákazky?27. novembra 2023 - 0:00
    • Obamov boj s časom o záchranu amerického dolára17. januára 2010 - 0:00
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    Nedávne
    • Endodoncia: Ako zachrániť zub a vyhnúť sa extrakcii26. apríla 2025 - 12:16
    • Prečo je dôležitá dentálna hygiena pred stomatologickým...23. apríla 2025 - 11:51
    • Ako si správne vybrať zubnú kefku a pastu podľa vašich...19. apríla 2025 - 11:38
    • Detský zubár: Ako pripraviť dieťa na prvú návšte...14. apríla 2025 - 11:24
    Závlaha

    Ďalšie články autora: Juraj Poláček

    Laura Kovalová: Sloboda na modrom zdrape papiera

    Laura Kovalová: Sloboda na modrom zdrape papiera

    Rôzne 3. novembra 2020
    Kríza v Európe, pričiny a východiská

    Kríza v Európe, pričiny a východiská

    Rôzne 16. októbra 2019
    Alawiti v Sýrii bojujú o holé prežitie

    Alawiti v Sýrii bojujú o holé prežitie

    Rôzne 16. októbra 2019

    Kontakt Pravidlá používania Reklama Cookies Ochrana osobných údajov Reklamácie a žiadosti

    Zrolovať na začiatok
    Spravujte súhlas so súbormi cookie
    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Štatistiky
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Zobraziť predvoľby
    {title} {title} {title}